Unul dintre cei mai influenti oameni din lumea vinului: „Vinul nu este diferit de hartia igienica”

Annette Alvarez-Peters, directorul de achizitii al celui mai mare retailer de vinuri din lume, Costco, a caracterizat vinul ca fiind „o simpla bautura, produs ce nu este cu nimic mai diferit de hartia igienica”.

Intr-un interviu acordat postului de televiziune CNBC, Annette Alvarez-Peters, unul dintre cei mai influentii oameni din lumea vinului, a tinut sa precizeze ca vinul nu are nimic special ca produs si ca „este posibil ca oamenii sa creada ca am ceva personal cu vinul, insa intr-un sfarsit vor realiza ca nu este decat o simpla bautura, chiar daca le place sau nu”.

Interviul acordat de Alvarez-Peters pentru CNBS a dat nastere unui val de  reactii destul de violente din partea producatorilor si comerciantilor de vinuri din intreaga lume, unele dintre critici ajungand pana la nivelul sububurban. Majoritatea criticilor considera ca achizitorul Costco priveste vinul doar din punct de vedere mercantilist, fara sa tina cont de valentele istorice, sociale si economice ale acestui produs.  

Alvarez-Peters controleaza o afacere de 1 miliard de dolari anual, printre marcile pe care le comercializeaza numarandu-se Chateau Mouton Rothchild si Chateau Petrus. De asemenea, ea este cea care stabileste preturile pentru vinurile comercializate in micile lanturile de retail pentru vinuri din Statele Unite, avand in subordine o echipa de 17 achizitori din intreaga lume.

Inainte de a ocupa postul pe care il detine, Alvarez-Peters, care nu are nici un fel de studii in domeniul vinurilor si spirtoaselor, a lucrat ca achizitor pentru divizia de piese auto si electronice a retailerului. Anul trecut, Alvarez-Peters a fost votata a sasea cea mai influenta persoana din lumea vinului, de catre cititorii publicatiei Decanter.