In 1986, comerciantul de vinuri olandez Bern Schneider, impreuna cu fratele sau John Schneider, au dezvoltat un concept unic de pompa de vidare, ce permite pastrarea vinului o mai lunga perioada de timp dupa ce a fost desfacuta sticla. Inventia a fost patentata la scurt timp dupa, iar succesul comercial al dispozitivului i-a determinat pe cei doi frati sa puna bazele companiei Vacu Vin BV. Astazi, Vacu Vin este unul dintre cele mai de succes marci din lume, cu mai mult de 30 de milioane de pompe de vidare vandute.
Portofoliul Vacu Vin include nu mai putin de treizeci de inventii premiate la marile expozitii din lume, impartite in trei linii – Wine, Dine si Cooling (accesorii si racitoare pentru vin si ustensile de bucatarie unice), destinate atat uzului casnic, cat si profesionistilor. Rapid Ice Cooler (racitor de vin), Wine Tender (dispozitiv pentru bag-in-box), Foil Cutter (cutit pentru capisoane) si Melon Slicer sunt doar cateva dintre exemplele de succes ale portofoliului Vacu Vin. Compania, cu sediul in orasul olandez Delft, detine in acest moment o retea de distributie internationala, peste 70 de tari, cu opt divizii de reprezentare in afara granitelor.
„Inca avem impresia ca abia am inceput afacerea si de aceea ne concentram asupra investitiilor pentru viitor”, spune Stephan Schneider, actualul manager general al companiei Vacu Vin, care a preluat aceasta functie in 2001, de la tatal sau, Bern Schneider. „Si cu toate ca reteaua noastra de distributie functioneaza la nivel global, ne dorim dezvoltarea ei si cresterea portofoliului de produse. In ultimii ani, ne-am schimbat considerabil obiectivele, iar acum ne concentram sa lansam cate 10 produse anual”, mai adauga Stephan Schneider.
Succesul Vacu Vin se datoreaza si politicii de a nu face compromis de la valorile primare. „In primul rand, reusita noastra se bazeaza pe principiile primare, precum functionalitate, originalitate si calitate. In acest context, nu permitem nici un fel de compromisuri, iar toate produsele noastre sunt create pornindu-se de la aceste principii”, spune Schneider.
Inspiratia pentru crearea noilor produse Vacu Vin are mai multe surse. Schneider explica: „Pana acum, ideile pentru produse au venit din partea departamentelor de management si dezvoltare ale companiei, in urma cercetarilor de piata sau din partea consumatorilor nostri”. Insa, de curand, Vacu Vin a creat, in colaborare cu postul SBS6, programul de televiziune „Cea mai buna idee din Olanda”, care atrage milioane de telespectatori saptamanal. Aceasta emisiune ofera oportunitatea persoanelor talentate sa isi prezinte inventiile, cele mai bune fiind puse in practica de catre compania Vacu Vin in mai putin de trei luni.
Produsele Vacu Vin sunt distribuite in Romania de Accesoriivin.ro.