“Vara in alb” a dublat vanzarile de vin in locatiile partenere

Timp de doua saptamani, intre 9 si 24 iulie, pasionatii de vinuri din Bucuresti au putut degusta la preturi speciale cele 23 de vinuri care au intrat in campania „Vara in alb”, vinuri atent selectionate de producatorii si importatorii romani parteneri ai evenimentului. Aceasta campanie a adus o crestere in vanzarile de vin alb ale restaurantelor si teraselor partenere de aproape 100%, comparativ cu perioada similara a anilor trecuti. In total, in cele doua saptamani ale “Verii in alb”, cele 11 de locatii au vandut 576 de sticle dintre vinurile inscrise in promotie, in timp ce intr-o perioada normala similara vindeau aproximativ 280 de sticle de vin alb.

Intr-un top al restaurantelor cu cele mai mari vanzari de vin alb pe durata campaniei, pe primul loc se afla restaurantul Charme, care a vandut 177 de sticle, urmat de wine-barul Corelli, cu 86 de sticle comercializate. Cele doua locatii Thalia au vandut impreuna 84 de sticle de vin, iar lantul Trattoria Verdi, cu trei restaurante, a dat in timpul “Verii in alb”, 85 de sticle de vin alb.

Cel mai bine vandut vin in cadrul evenimentului “Vara in alb” a fost Cramposie Casa Isarescu 2009, din care au fost comercializate 80 de sticle. Pe locul doi se situeaza Torricello Secco Bianco Emilia Frizz 2009, un frizzante italian, cu 50 de sticle vandute, iar pe trei cupajul 3 Hectare Sable Noble, Murfatlar, din care s-au vandut 44 de butelii. Performante destul de bune au mai obtinut si vinurile Vinho Verde Arca Nova Branco 2010, cu 34 de sticle vandute, Feteasca Alba Domeniile Samburesti 2009 (32 de sticle) si Feteasca Regala Barrique, Single Vineyard Sole 2009, cu 29 de sticle.

In urma acestor vanzari majoritatea restaurantelor au anuntat ca vor sa pastreze in meniuri unele dintre vinuri, printre preferatele carciumarilor numarandu-se Cramposie Selectionata Casa Isarescu 2009, Chardonnay Domeniile Samburesti si Cramposie Selectionata Avincis 2010.

„Vara in alb” a avut ca principale obiective promovarea generica a consumului de vin, educarea consumatorilor, pozitionare superioara a vinului in mintea clientilor si incurajarea stilului de viata asociat acestui produs. Proiectul „Vara in alb” a implicat prezentarea, semnalizarea si vanzarea in mod special a mai multor vinuri albe, linistite si spumante. Vinul.Ro a creat pentru toate cele 11 localuri partenere bannere si meniuri speciale, care pe langa prezentarea vinurilor inscrise in aceasta campanie, au avut si o functie informativ-educativa.

Cramele Recas a inscris in campanie trei vinuri, doua din productia interna – Feteasca Regala Barrique, Single Vineyard Sole 2009 si Chardonnay Limited Release 2010 – si unul din portofoliul de importuri – Chardonnay Louis Latour Grand Ardeche 2009 . Tot cu trei etichete s-a prezentat si unul dintre cei mai noi producatori din Romania, Avincis, care a adus la „Vara in Alb” vinurile Sauvignon Blanc, Cramposie Selectionata si Muscat Ottonel, toate din recolta 2010. O premiera a fost si participarea la un astfel de eveniment a altui producator din Dragasani, Casa Isarescu, care a prezentat amatorilor de vin din Bucuresti Cramposie Selectionata 2009 si Feteasca Regala 2008. Producatorul din Dealu Mare Domeniile Sahateni a participat la campanie cu Feteasca Alba 2009 din gama Nomad, dar si cu cupajul White Artisan 2009, in vreme ce Domeniile Samburesti a recomandat Feteasca Alba 2009 si Chardonnay 2010. De la „Vara in Alb” nu a lipsit nici Murfatlar, care a prin aceasta campanie a facut o pre-lansare a gamei „3 Hectare Sable Noble”, reprezentata de cupajul Pinot Gris si Sauvignon Blanc 2010.

La fel de bine a fost reprezentat si segmentul vinurilor din import. Alaturi de vinul propus de Cramele Recas, Heinrig Distribution a propus doua vinuri linistite, Chardonnay Gallo 2009 si Chardonnay Lafite Los Vascos 2009, dar si un spumant de marca, Freixenet Cordon Negro. Lerida a propus pasionatilor trei vinuri linistite, doua din Franta – Sauvignon Blanc Clavet 2009 si un cupaj de Colombard si Sauvignon JP Chenet, tot 2009 – si unul din Chile, Sauvignon Blanc El Emperador 2009. Alexandrion Group a fost prezent la „Vara in alb” cu Colombard Montrouge 2009, in vreme ce Portugal Trading a adus un frizzante, Torricello Secco Bianco Emilia Frizz 2009, un italian linistit, Fiano di Avellino DonnaChiara 2009, dar si un portughez veritabil, Vinho Verde Arca Nova Branco 2010.

Cele 23 de vinuri au putut fi testate in 11 locatii din Bucuresti. Cei care nu au vrut sa renunte la escapadele in Centrul Istoric al Capitalei au putut gasi vinurile la „Charme” (str. Smardan nr.12), la „Corelli Winebar” (str. Smardan nr. 28) si la „Cafeneaua Carada” (str. Eugeniu Carada). Pentru ceilalti amatori, vinurile au putut fi degustate la „Rodon” (str.Jean Louis Calderon nr. 16), la Nargila Grill&Bar (str. Bibescu Voda nr.1), la „Caffe Tabiet” (str. Avrig nr. 29), la cele doua locatii ale restaurantului „Thalia” (str. Cuza Voda nr. 179 si str. Sevastopol nr. 8 ) si in cele trei locatii pe care le detine „Trattoria Verdi” (str.Popa Nan nr. 140, str. Piscului nr.10 si str.Aviatorilor nr.19).

3 thoughts on ““Vara in alb” a dublat vanzarile de vin in locatiile partenere

  1. Demersul vostru pentru promovarea consumului de vin este mult mai mult decat laudabil, dar sa publici cifrele alea si sa pui un titlu asa de pompos, este total neprofesional si va impinge actiunea in derizoriu. Mai bine nu dadeati aceste cifre care sunt de toata jena. Daca faceti o medie a consumului de sticle la restaurantele incluse in program, o sa va dea un consum de 3 sticle/zi. Daca asta vi se pare spectaculos voua, mie mi s-ar parea de-a dreptul penibil. Mi s-a spus ca cel putin o locatie nu a vandut nici macar o sticla in cadrul acestui program si nu inteleg cum un nou producator intrat pe piata si prezent in proiectul Vara in Alb, va fi inclus in meniurile majoritatii restauranteleor participante ca urmare a vanzarilor realizate, dar nu suflati o vorba de cate sticle ale acelsui producator au fost vandute. Mai mult, din ceea ce scrieti voi, se intelege ca producatorii care nu sunt pomeniti in statistica vanzarilor, nu au vandut nicio sticla de vin. Intr-un fel e jignitor pentru ei.

  2. Ar fi mai jignitor – pentru noi, pentru cramele participante, pentru restaurantele participante si pentru publicul care a ales sa sustina “Vara in alb” – sa mintim! Asta e piata, asta este momentul, asta e adevarul si cinstit este sa-l spunem raspicat. E posibil ca peste un an sau cinci sa radem chiar si noi de astfel de cifre, dar deocamdata asta e nivelul. Important e ca s-a facut ceva corect, ceva nou, ceva bun si dublarea vanzarilor, oricat de mici ar fi ele, reprezinta un semnal clar ca se poate. Poate ca e mai comod pentru crame sa fie mintite frumos, poate ca altii o fac. Noi nu, iar partenerii nostri stiu asta. Cine a lucrat pe piata vinului stie cat vin se vinde vara in Bucuresti si ce important e sa faci un eveniment de 16 zile, in 12 locatii care chiar vand vin (stiu, nu sunt 12 Radisson-uri sau Di David, dar aici se vinde vinul pentru consumatorii de servicii HoReCa medii), in care mii de clienti sa afle despre vin in mod direcy, prin meniurile si semnalizarea la locul faptei, iar alte zeci de mii sa afle din parteneriatele media, sa vada vinul pus in valoare, sa guste noutati.
    Nu cred ca e jignitor nici pentru cei care n-au vandut deloc: daca tuturor ne-ar iesi lucrurile din prima, tara asta ar fi mult mai departe: poate noi n-am stiut sa-i sfatuim mai bine, poate ei nu au stiut sa-si diferentieze prea bine oferta, poate vinurile lor erau deja prea cunoscute pe piata si lumea s-a grabit mai degraba sa incerce ceva nou – pot fi multe motive pentru care sa se fi intamplat asta. Repet: jignitor ar fi fost sa mintim. S-o faca altii!

  3. Stimate domnule Cezar Ioan, nu am insinuat ca trebuie sa mintiti, referitor la cifrele de vanzare. Nu am minimizat efortul echipei dvs in derularea acestui proiect. V-am sesizat doar tonul triumfalist total nelalocul lui al comunicatului. Nu vreau sa intru in polemica cu dvs si de aceea ma opresc aici cu ceea ce aveam de comentat.

Comments are closed.