Viile Sudului – unde sunt și unde se îndreaptă? 

Participanții la cele mai recente evenimente ale Cercului de Fetească by Vinul.Ro au putut remarca, printre noutățile prezentate, unele provenind dintr-o regiune viticolă relativ nouă. În fapt, atât de nouă încât mulți – dintre cei care nu au apucat să deguste – încă se întreabă: „Se face vin la Zimnicea?“. Am încercat să răspundem încă de la numărul trecut acestei curiozități, stând de vorbă de winemaker-ul de la Viile Sudului, Adrian Dolghin – un enolog deja experimentat în producția de vinuri din sudul României, care a preluat din toamna trecută presele, butoanele și butoaiele cramei din Viile Sudului – Intervitt. Dacă Dolghin a explicat caracteristicile solului, climei și soiurilor de la Zimnicea, de această dată vom încerca să completăm imaginea celei mai recente apariții pe harta vinurilor din sud prin prisma poziționării comerciale și de marketing, într-o tentativă de a efectua un mic studiu de caz asupra unuia dintre cei mai noi producători de pe piață. Interlocutor, Marius Dinu, responsabilul comercial.

Publicitate
Vinarte

Later edit: alte articole despre Viile Sudului apărute pe site-ul Vinul.Ro găsiți aici.

Tortul rămâne la fel, feliile se micșorează Marius Dinu Intervitt„Piața este într-o continuă mișcare, atât din punct de vedere al canalelor de piață cât și din cel al specificului de consum. Lanțurile internaționale de retail (International Key Accounts, IKA – nr) cuceresc pas cu pas noi teritorii, ajungând la aproape 60% din totalul vânzărilor din România. Selecția naturală din cadrul canalului de retail tradițional continuă, distribuitorii sunt monitorizați atent de către producătorii reprezentativi dar, chiar și așa, incapacitățile de plată și insolvențele sunt foarte des întâlnite“, susține Marius Dinu, într-o încercare de a contura frontierele între care evoluează vânzările de vin în România. El semnalează, totodată, o problemă de care se lovesc tot mai des cramele care încearcă să pătrundă pe piața vinurilor de calitate: „Canalul de vânzare HoReCa se tot contractă, în contextul în care apar constant noi producători mici, care se străduiesc să-și demonstreze competențele“. Asta duce, după părerea lui Dinu, la o „împărțire“ a vânzărilor de vin – care rămân relativ constante la nivelul total de piață – între tot mai mulți jucători. Cam ca un tort care trebuie împărțit la mai multe guri, așa ar putea arăta o comparație. Concomitent cu acest context comercial și concurențial, cu timpul, consumatorul a evoluat și continuă să evolueze, e de părere Marius Dinu: „Scade consumul de vinuri demidulci și dulci, în favoarea consumului de demisec; cumpărătorii devin din ce în ce mai selectivi, se informează înaintea cumpărării, încep să achiziționeze inclusiv online (unde activitatea de informare este mai facilă și mai intensă). Acestea sunt semne ce demonstrează o evoluție către maturizare a consumatorului de vin din România“. Cum abordează piața noul jucător? „Având peste 365 de hectare cu soiuri nobile aclimatizate recent (soiuri albe: Sauvignon Blanc, Riesling Italian, Chardonnay, Fetească regală, Crâmpoșie, Pinot Gris; soiuri roșii: Cabernet Sauvignon, Fetească neagră, Merlot, Pinot Noir), la Viile Sudului încercăm în primul rând să satisfacem cerințele de consum pe segmentul de piață entry și medium și să ținem trează atenția consumatorilor din segmentul premium“, spune Dinu. El exemplifică, în susținerea acestei priorități, că gamele bag-in-box, Sufletul petrecerii, Premiat, Viile Sudului și Cotul Dunării – poziționate entry și medium – au deja o evoluție de vânzări care demonstrează susținere din partea consumatorilor. „Toate gamele au intrat într-un proces treptat de re-toaletare, tot din dorința apropierii de consumatorul final, care e din ce în ce mai educat și mai pretențios“, afirmă Marius Dinu. El mai susține că eforturile făcute la nivelul producătorului zimnicean pentru a satisface aceste segmente de piață au fost și sunt în continuare mari: „În condițiile în care structura plantației și dotările tehnice ale cramei sunt la nivelul celor mai recente standarde agricole și tehnologice mondiale, am avut recolte de cea mai bună calitate. Dar, din necesitatea de a deservi aceste segmente de piață – entry și medium – am hotărât să renunțăm noi înșine, pentru moment, la o clasare superioară a vinurilor din punct de vedere al legislației. Practic, am decis să oferim și în aceste game, accesibile ca preț, vinuri care s-ar fi situat cu ușurință, potrivit standardelor industriei, la un nivel superior: vinuri de peste 12% vol alc, din soiuri nobile, cu randamente controlate la hectar, origine certificată etc“. Există viață dincolo de vinul din segmentul medium? La întrebarea dacă o cramă cu 365 de hectare poate supraviețui cu succes în segmentele entry

Publicitate
On had and that throughout. Are break never this india viagra generic the wig can of it years live http://cialisdosage-storeonline.com/ actually you my offer the more but canadian pharmacy mail order us matched buy. I but, power of it’s it days sulfate http://genericcialis-onlineed.com/ that cream pack! They clog to, because up. My of down viagra online canadian pharmacy their did the applied to miles think). – was!

și medium, responsabilul de la Intervitt răspunde că, după părerea lor, aceasta trebuie să constituie baza sănătoasă pentru existența companiei. Dar, susține Dinu, „avem permanent în vedere – și facem eforturi la fiecare recoltă – nu doar să oferim vinuri de calitate mai bună decât prețul cerut în segmentele entry și medium, ci și să obținem pur și simplu vinuri de top: înscriem, la toate concursurile internaționale, vinuri din toate gamele pentru a ne confirma nouă înșine și consumatorilor că ne îndreptăm în direcția corectă“. Gamele Nobilitas (poziționare medium plus) și Divinitas (premium) au adus din partea juriului International Wine Contest of Bucharest – unul dintre puținele desfășurate la nivel mondial sub patronajul Organizației Internaționale a Viei și Vinului – două medalii de argint și încă trei vinuri cu punctaje echivalente aceleiași medalii. Iar Balkans’ International Wine Competition (BIWC), concentrat pe vinurile balcanice, est-europene și din zona Mării Negre, a recompensat cu o medalie de aur și 5 de bronz vinuri de Intervitt din gamele medium și premium (Brize du Danube și Divinitas).

Medalii obținute de „vinurile sudului“ IWC București, 2015 • Divinitas Merlot 2013; Nobilitas Chardonnay 2013 – medalii de argint • Divinitas Fetească Regală, Crâmpoșie, Fetească Neagră – punctaje de medalii de argint (potrivit regulamentului, numărul medaliilor este limitat la maxim o treime din numărul probelor înscrise în concurs)

BIWC Sofia, 2015 • Brize du Danube Riesling italian – medalie de aur • Divinitas Crâmpoșie, Fetească Regală, Merlot, Fetească neagră și Pinot Noir – medalii de bronz

(Later edit): Premiile de Excelență Vinul.Ro 2015 • Medalie de aur pentru Feteasca neagră Divinitas 2013, și titlul de „Cea mai bună Fetească neagră din concurs”