Vinurile specifice, şansa României de afirmare la târgurile internaţionale de profil

Producătorii români de vin şi specialiştii din domeniu sunt invitaţi să participe anul viitor, în martie, la două evenimente care sunt considerate foarte importante pentru piaţa de profil: ProWein – Târgul internaţional de vinuri şi băuturi spirtoase şi Intervitis Interfructa – cea mai mare expoziţie internaţională de tehnologie pentru viticultură, vinificaţie, fructe şi băuturi din fructe. Ambele evenimente vor avea loc în Germania în perioada 21 – 23 martie 2010, la Düsseldorf, respectiv 24 – 28 martie 2010 la Stuttgart. Acestea reunesc anual 35.000 de vizitatori de specialitate din peste 40 de ţări şi reunesc în acelaşi loc peste 3.000 de expozanţi din întreaga lume. De asemenea, este pentru prima dată când aceste evenimente au loc în aceeaşi perioadă a anului, cu scopul de a facilita experţilor accesul la cele mai noi tendinţe şi noutăţi în domeniu.

selection_logo

Şi în acest an, în „Zona centrală de degustări” (concept specific acestui eveniment) vor fi oferite spre degustare peste 1.000 de feluri diferite de vinuri de provenienţă internaţională, pe tematici diferite de la an la an, ce reflectă tendinţele pe plan mondial. Potrivit organizatorilor, tema centrală din acest an va fi „Vinul în afaceri”. În acelaşi timp, pe tot parcursul evenimentului din 2010, o atenţie specială va fi acordată vinurilor roze.

sala-conferinta

Danila Avdiu, directorul ProWine susţine că la acest eveniment 86% dintre vizitatori sunt profesionişti (adică oameni care pot lua decizii de achiziţie pentru companiile pe care le reprezintă), iar fiecare al treilea vizitator vine din afara Germaniei. Astfel, susţine Danila Avdiu, evenimentul nu constituie doar un prilej de a expune vinurile exclusiv pieţei germane.

danila-avdiu-prowein

Întrebaţi despre participarea României la aceste evenimente, oficialii celor două evenimente au declarat că, spre deosebire de anii precedenţi, la ediţia de anul acesta producătorii români au fost mai vizibili printre vizitatori. Aceştia au subliniat că este foarte important ca producătorii români să facă eforturi să păstreze calitatea vinurilor.

thomas-brandl2

Thomas Brandl, purtătorul de cuvânt al Messe Stuttgart, organizatorul Intervitis Interfructa, a subliniat faptul că România ar trebui să se axeze în special pe soiuri de vinuri autohtone, care nu se mai găsesc nicăieri în lume. El susţine că un anumit soi de vin care există în toată lumea nu mai este necesar să fie „dublat” şi în România, care să mai vină la astfel de evenimente, de exemplu, cu al 1.000-lea soi de Chardonnay făcut în lume.

Brandl arată că România are soiurile de „fetească”, de care putem profita la maxim. Acesta a dat exemplul Georgiei, care are nu mai puţin de 500 de vinuri proprii. El a mai explicat că la aceste evenimente sunt acreditaţi peste o mie de jurnalişti, care vin special în căutare de noutăţi. Acesta poate fi un prilej foarte bun de afirmare pentru vinurile româneşti, crede Thomas Brandl. Astfel, el concluzionează că „vinurile specifice” sunt şansa României de afirmare la expoziţiile internaţionale.

La rândul său, Evenimentul de la Stuttgart va fi împărţit pe trei secţiuni: vin, fructe, sucuri şi băuturi spirtoase. Şi la această ediţie, organizatorii oferă premii substanţiale pentru inovaţiile în aceste domenii. Deşi jurizarea este foarte serioasă, la ediţia precedentă, de exemplu, a fost premiată o inovaţie pentru păstrarea timp de mai multe luni a merelor în stare proaspătă.

ProWein 2010

De duminică, 21 martie, până marţi, 23 martie 2010
Program de vizitare: 9.00 -18.00

Loc de desfăşurare

Düsseldorf, Centrul expoziţional
Pavilioanele 3, 4, 5, 6, 7 şi 7.a, Intrările Nord şi CCD Sud

Statistici ProWein 2009
3.177 de expozanţi din 45 de ţări
35.167 de vizitatori din 50 de ţări
1.009 jurnalişti din întreaga lume

Categorii de exponate

vinuri din toate regiunile vitivinicole relevante din întreaga lume
băuturi spirtoase
accesorii pentru comercializare