Wine bar, aşezământ de cultură şi civilizaţie

1000 de chipuri este, dacă nu m-a lăsat de tot memoria, al doilea winebar deschis în Bucureşti. Ar fi fost primul, probabil, pentru că proprietarul, Ştefan Ionescu, ar fi vrut să-i dea drumul încă din 2008, când a achiziţionat clădirea din strada 11 Iunie. Doar că imobilul a avut probleme cu infiltraţiile. Aşa, i-a luat-o Bruno înainte, dar când s-a deschis 1000 de chipuri, a fost cu o clasă deasupra. Cel puţin ca ambient, ca număr de etichete şi chiar ca platouri…

Publicitate
Domeniul Bogdan

De ce taman wine bar? Povestea e mai lungă. Prin 2007 Ştefan a început să cumpere vie în Dealu Mare, cu scopul declarat de a face vin. Iar un wine bar e, pe lângă o formă de promovare a consumului responsabil de vin, şi o excelentă posibilitate de a-ţi promova propriile vinuri. Plus că, la data la care îi venise ideea, în România nu prea exista acest concept. Da, era 2008…

Cu o deschidere amânată de mai multe ori, ba chiar în pericol de a muri în fază de proiect, wine barul 1000 de chipuri a fost inaugurat cu surle şi trâmbiţe în noiembrie 2010. Şi câte nu s-au petrecut pe acolo. Degustări ale producătorilor, ale importatorilor, degustări comparative, wine flights-uri, petreceri mai mult sau mai puţin private. Un an mai târziu în local erau listate peste 1000 de etichete de vin, dintre care 150 erau servite la pahar. Iar pierderile erau direct proporţionale. Şi cum nici vin nu prea începuse să vândă, Ştefan şi asociatul său, Răzvan Adam, mai veneau cu bani de-acasă. Noroc că celelalte afaceri stăteau în picioare… Chiar şi aşa, Ştefan tot ar fi vrut să extindă proiectul. Şi după o încercare nu nereuşită, ci mai degrabă fără randamentul scontat în strada Ankara, la sfârşitul anului 2014 a deschis un nou wine bar la Hotel Caro. Unde lucrurile par să stea mult mai bine. Inclusiv din punct de vedere al asocierilor cu mâncarea, pentru că acolo există chiar şi un meniu. Nu doar clasicele platouri cu brânzeturi (mai mult străine) şi mezeluri (100% româneşti, pentru că Ştefan e de părere că românii, ca şi străinii, ar trebui să consume şi altceva decât chorizo sau prosciutto).

Publicitate

Proiectul 1000 de chipuri nu se va opri aici. Ştefan Ionescu vrea să mai deschidă un wine bar. Nu prea curând, dar nici în deceniul următor. E convins că, în timp, tot mai mulţi români vor descoperi vinul. Şi el vrea să-i ajute. Să-l poată degusta, să poată face comparaţie, să se autoeduce în acest domeniu care oferă atâtea satisfacţii. Şi totodată, Ştefan vrea să-şi vândă şi vinurile, din ce în ce mai multe şi mai reuşite. E şi motivul pentru care vinurile „1000 de chipuri” sunt la loc de cinste în cele două wine baruri pe care le păstoreşte. Şi sunt şi printre puţinele pe care le mai serveşte la pahar. Vă întrebaţi de ce şi-a numit vinurile după denumirea wine barurilor? Ei bine, e taman invers. Brandul de vinuri era botezat încă înainte de primul cules, wine-barul a venit ca o extensie a acestui brand. O extensie care acum pare să se fi stabilizat şi care, cu puţin noroc, ar putea avea o evoluţie pozitiv-controlată. „Nu cam haotică, aşa cum a fost până anul trecut”, recunoaşte Ştefan.

1000 de chipuri

Adresă: 1000 de chipuri  –  str. 11 Iunie nr. 17, tel: 031.436.8809

                  1000 de chipuri Hotel Caro – B-dul. Barbu Văcărescu nr 164 A, tel: 021.208.6137

 Persoană de contact: Ştefan Ionescu

e-mail: 1000dechipuri@gmail.com

website: www.1000dechipuri.ro

Număr etichete: circa 500 – preponderent româneşti

Preţuri vin: între 30 şi 800 lei

Evenimente: degustări private, concursuri, lansări de vinuri

Promovare, oferte speciale: discounturi pentru clienţii premium