Dan Burlacu, Viile Metamorfosis: Deocamdată plantații ECO; un program CSR în adevăratul sens al cuvântului, probabil din 2021

Răspunzând setului de întrebări trimise de redacția Vinul.ro prin e-mail, directorul comercial de la Viile Metamorfosis, Dan Burlacu, a afirmat: “așa cum înțeleg eu responsabilitatea socială corporatistă (CSR) și cum am avut ocazia s-o implementez de nenumărate ori în trecut, încă nu avem un program CSR ad literam. Însă o să avem unul articulat – sper că de anul viitor, dacă vremurile ne-o vor permite. De ce nu avem? Anul ăsta, răspunsul e ușor de intuit, din păcate. În trecut, nu aș ști să raspund și nu vreau să presupun. Îmi imaginez doar că au fost alte priorități”.

Publicitate
Excursii

O precizare din partea autorului interviului se cuvine făcută, față în față cu modestia intervievatului! În calitate de membru al Asociației Dealu Mare, crama pe care o reprezintă a participat la campania comună de încurajare a donațiilor pentru Crucea Alb-Galbenă și Asociația Zi de Bine în perioada lockdown-ului din primăvara 2020 – #VinCuSolidaritate. Atunci s-au strâns peste 23.000 de lei, cramele donând vinurile lor cele mai bune către oamenii care au donat bani pentru cele două cauze menționate. Și ulterior, în august 2020, la evenimentul #EvadareInDealuMare, de la care 15% din încasări au fost donate Spitalului din Mizil, contribuția Viilor Metamorfosis la facerea de bine și la coagularea unei solidarități a producătorilor locali a fost una importantă.

Burlacu a mai precizat că, în ceea ce privește existența unui departament sau unei persoane dedicate special activităților de responsabilitate socială, nu crede că va putea fi vorba de un departament, ci mai degrabă de o persoană, ținând cont de dimensiunea afacerii: “Ce pot spune e că subiectul e unul important pentru noi. Doar un exemplu: 20 din cele 70 de ha pe care le avem în producție sunt plantații ECO. Vom avea și o linie bugetară dedicată responsabilității sociale pentru anii viitori, însa încă nu am cifrele. Când le voi avea, cu plăcere le voi comunica”.

Publicitate
Caloian

Responsabilitatea socială a companiei, o construcție dinspre interior spre exterior

Vorbind despre alegerea activităților de CSR, Burlacu a vrut să precizeze cum le definește el: “o serie de acțiuni care vizează protecția mediului înconjurător sau schimbarea condițiilor de climă; proiecte menite să îmbunătățească mediul de viață și de lucru al angajaților; activități filantropice (donații, programe de asistență socială, sponsorizări, sprijin acordat fundațiilor umanitare, sprijin acordat persoanelor defavorizate), dar și inițiative din sfera educațională / de cercetare (finanțarea unor proiecte științifice sau de cercetare, programe educaționale, parteneriate cu instituțiile școlare)”. El spune că vede această lucrurile inside-out: “Îmi doresc să încep această construcție alături de colegii din Dealu Mare prin Asociația Profesională Vitivinicolă, pornind de la comunitățile locale – producătorii locali de produse alimentare, parteneriate cu proprietarii de pensiuni/hoteluri, parteneriat cu autoritățile locale (primării, școli, licee, spitale) – astfel încât să putem crea o minimă infrastructură care să confere regiunii o minimă autonomie de organizare în turism, spre exemplu. Abia apoi, în mintea mea, putem trece la next level, către proiecte mai mari – vezi stații de încărcare electrică etc”.