Promovăm eficient vinurile și gastronomia din România
Suntem cea mai veche publicație de profil încă existentă pe piață.
Vinul.ro derulează activități publicistice pe multiple canale de comunicare
Începând de la finele lui 2024, brandul turistic al municipiului Craiova s-a îmbogățit cu o nouă dimensiune de interes: gastronomia est-europeană din 11 țări – iar acest lucru a fost și ca o urmare a demersurilor noastre de conceptualizare și de implementare (vezi aici articolul care a fost baza de pornire a acestui proiect). Proiectul „Craiova, capitală gastronomică est-europeană” este doar o parte din mișcarea mai amplă de idei și acțiuni intitulată „We Are Romania / YOU ARE WELCOME”, în care am agregat, alături de parteneri, resurse de inteligență și de experiență din mai multe domenii, cu scopul promovării brandului de țară al României pornind de la gastronomie. Această mișcare înglobează conferințe și dezbateri („Gastronomia, cu bune, cu rele / Cine mănâncă împreună rămâne împreună”), evenimente de tip târg-festival („Vinuri și bucate dobrogene”, „Cercul de Fetească” șa), concursuri („Premiile de excelență Vinul.ro”, „Concursul de Fetească regală„) și o mulțime de activități de comunicare publică.
Dar povestea este mult mai veche! De peste 20 de ani (de)scriem și definim piața vinului din România
Din anul 2002 offline, sub numele “Connaisseur”, și din 2005 online, sub numele “Vinul.ro”, evaluările, degustările, articolele, reportajele, interviurile și editorialele noastre (peste 13.000 numărate la finalul lui 2024) au descris, au promovat – și, într-o oarecare măsură, au definit! – piața vinului din România.
Am publicat mai multe cărți dedicate vinurilor și gastronomiei din România: unele, bilingve – precum “Foodlovers / Winelovers Guide Into Romanian Treasures” sau “Romanian Gastronomy in the XXI-st Century”; altele, în limba română – ca “Povestiri cârciumărești” sau mai multe ediții ale anuarului de recomandări “Ghidul Vinul.ro”.
“Connaisseur fără ifose / Tot ce ai vrea să știi despre vin și ceva în plus” – volum semnat de către fondatorul Vinul.ro, Cezar Ioan, a fost prima carte de popularizare a vinului scrisă în limba română și destinată publicului larg, nespecializat și neimplicat în economia vinului.
Am sprijinit dezvoltarea comunității comunicatorilor de vin din România, oferind de-a lungul anilor spațiu tipografic și o platformă de exprimare cu vizibilitate națională bloggerilor de vin aflați la început de drum. Unii dintre aceștia au fost invitați în comisiile de evaluare a vinurilor formate din experți naționali și internaționali recunoscuți.
Am încheiat parteneriate cu comunități naționale și internaționale de iubitori ai vinurilor, precum #Winelover, sau cu organizații ale profesioniștilor, ca Federația Națională a Degustătorilor Autorizați.
Am publicat permanent, pro-bono, articole de popularizare, și am răspuns altor tipuri de solicitări venite din partea mainstream media.
Vinul.ro înseamnă mai mult decât o simplă revistă
- din 2005, prin înființarea și derularea mișcării culturale și comerciale “Revoluția Pleșcoi”, am promovat valorile gastronomiei tradiționale din România, într-o campanie care a primit în 2007 Premiul pentru “Cea mai creativă campanie” în cadrul Galei Romanian PR Awards. Campania continuă și azi, sub diverse nume și formate;
- începând din 2009, organizăm anual concursul dotat cu “Premiile de excelență Vinul.ro”. Medaliile autocolante lipite pe sticlele câștigătoare reprezintă recunoașterea oferită pentru calități deosebite de către comisii formate din evaluatori profesioniști și imparțiali;
- în 2011, târgurile itinerante “Zilele Vinul.ro” au adus publicul din București, Constanța și Iași mai aproape de cramele și importatori, într-un format tineresc accesibil și interactiv, contribuind la creșterea culturii vinului într-o perioadă dominată în România de necunoaștere și de urmările crizei financiare mondiale. Din 2011 și până în prezent, sute de evenimente create și puse în operă de publicația noastră au antrenat în jocul cunoașterii zeci de mii de persoane din majoritatea marilor orașe ale țării;
- începând din 2011, odată cu “Primăvara în rose” (și, ulterior, cu “Vara în alb” și “Toamna în roșu” – grupate sub denumirea generică „Anotimpurile vinului”), am pus bazele primelor campanii de anvergură de promovare a consumului de vinuri de calitate – la pahar și la sticlă – din HoReCa românească (la apogeu, peste 50 de restaurante din 6 orașe ale țării găzduiau acest tip de activări);
- în 2014 am lansat “Cercul de Fetească”, eveniment de socializare urbană cu muzică live de promovare a cunoașterii vinurilor din soiuri autohtone. Focalizarea atenției publice asupra soiurilor românești realizată de noi a fost o premieră de multe ori imitată ulterior, dar niciodată egalată;
- în 2017, am organizat, în premieră, “Congresul național pentru gastronomia și vinurile din România”. “Manifestul” adoptat de participanții la congres și de comunitatea chef-ilor, managerilor, proprietarilor de restaurante și de comunicatorii de profil a constituit baza pe care Parlamentul a legiferat existența unei “Zile naționale a gastronomiei și vinurilor din România” în prima duminică a lunii octombrie, în fiecare an (Legea 79/2019);
- începând din 2019, prin punctajele acordate de către comisiile de evaluare independentă a calității administrate de publicația noastră, am oferit expertiză și instrumente de vânzare pentru marele retail internațional prezent în România: “Auchan și Vinul.ro vă recomandă” și selecția “Hanul boieresc”, bazată pe punctajele integrate în etichetele vinurilor, au facilitat vânzarea a peste 3 milioane de sticle, oferind cramelor mai mari sau mai mici oportunitatea de a vinde la nivel național, pe baza argumentelor calității.