“Degustă Italia” la București: România – a treia piață central și est-europeană pentru produsele agroalimentare italiene (după Rusia și Polonia)

Cea de-a opta ediție a seriei de evenimente dedicate excelenței eno-gastronomice italiene “Degustă Italia” – derulată la Hotel Caro din București în data de 19 noiembrie, sub patronajul exclusiv al Ambasadei Italiei în România – a avut ca tematică specială cafeaua. Potrivit unui comunicat de presă dat publicității de organizatori, însă, în afară de de prezentările și degustările dedicate acestui tip de produs, au avut loc peste 400 de întâlniri B2B în cadrul cărora profesioniștii români invitați – importatori / distribuitori horeca, manageri de restaurante / baruri / magazine gourmet /vinoteci, sommelieri – au putut cunoaște peste 50 de mărci alimentare italiene și peste 200 de produse, expuse de peste 30 de societăți și de către un consorțiu de producători italieni din 14 regiuni ale peninsulei italiene. 

Publicitate

Vinuri, produse din carne și pește, paste, măsline și brânzeturi, patiserie – vedetele “Degustă Italia” la București

La „Degustă Italia” au participat societăți cu o tradiție și o istorie deosebit de îndelungată, de peste 200 de ani în cazul unora dintre acestea. Producătorii italieni prezenți ieri au expus spre prezentare și degustare o gamă largă de produse: vinuri albe, vinuri roșii, vinuri roze, vinuri spumante, prosecco si alte tipuri de băuturi alcoolice, o paletă foarte amplă de tipuri de cafea, produse pe bază de carne, produse pe bază de pește, măsline, produse de patiserie și de panificație, paste făinoase, brânzeturi, produse semi-preparate etc.

„Degustă Italia” reprezintă deja cel mai important eveniment-oportunitate din România pentru întâlnirea dintre oferta renumitelor – și mult căutatelor în întreaga lume, dar din păcate și copiate – produse alimentare italiene și profesioniștii români din domeniul horeca și a distribuției alimentare. „Degustă Italia” a fost sponsorizat de publicațiile HoReCa, Horeca Insight și Trends HRB, precum și de mărcile Acqua Panna, Acqua San Pellegrino, Astoria, Divella, Ferrero, M&N Italy Trading – De Longhi.

Publicitate
SelectWine

Despre “Săptămâna Bucătăriei Italiene” în lume – mii de evenimente în 110 țări

La eveniment au susținut prezentări Filippo Petz – Directorul Biroului de la București al ICE – Agenția pentru Comerț Exterior, Nicoletta Fioroni – reprezentanta Ambasadei Italiei la București, Violeta Anghel – reprezentanta platformei online E-mag si Andrej Godina – Trainer Autorizat Specialty Coffee Association. 

Filippo Petz le-a expus celor prezenți câteva cifre legate de ediția de anul acesta a Degustă Italia, precum și numeroase cifre interesante cu privire la relațiile economice dintre Italia și România în sectorul alimentar, în timp ce Nicoletta Fioroni a oferit o privire de ansamblu asupra seriei de evenimente “Săptămâna Bucătăriei Italiene în Lume”. Violeta Anghel le-a oferit invitaților la eveniment câteva motive, argumentate prin date statistice și cifre relevante pentru a-și promova afacerile în cadrul eMag marketplace, o platformă românească ce aduce la un loc clienții, partenerii precum și comunitățile locale care furnizează manopera.

„Degustă Italia” face parte din programul celei de-a patra Săptămâni a Bucătăriei Italiene în Lume, ce are loc în perioada 18 – 24 noiembrie 2019 în întreaga lume, promovată de Guvernul Italian și de Ministerul Afacerilor Externe și a Cooperării Internaționale. Potrivit comunicatului de presă al organizatorilor, la București, în afară de Agenția ICE, organizează evenimente speciale cu această ocazie și Ambasada Italiei, precum și Institutul Italian de Cultură. 

În cadrul celor trei ediții anterioare ale Săptămânii Bucătăriei Italiene au fost organizate peste 4.500 de evenimente în 110 țări. 

“Cultura gusutului” din Italia – la baza unor exporturi de produse agro-alimentare de 41 miliarde Euro în 2018 (din care vinuri de 6,2 miliarde)

Potrivit comunicatului orgnizatorilor, tema abordată anul acesta a fost „Educația alimentară: Cultura gustului” – o ocazie pentru a îmbina activitățile de promovare a sectorului agroalimentar italian cu momente de informare și reflecție asupra stilurilor de viață, asupra diferitelor modele alimentare și a efectelor acestora asupra sănătății, alături de redescoperirea teritoriilor de origine a produselor italiene și de acțiuni de combatere a fenomenului de “Italian Sounding”. O atenție specială va fi acordată Colinelor Viticole Prosecco din Conegliano și Valdobbiadene care anul acesta sărbătoresc înscrierea pe lista Patrimoniului Mondial al Umanității UNESCO. În cadrul Săptămânii va fi omagiată și aniversarea a 500 de ani de la moartea lui Leonardo da Vinci, creatorul a numeroase invenții pentru gătit, prin organizarea a numeroase activități culturale.

Statisticile italiene indică faptul că exporturile de produse agricole și alimentare la nivel mondial au depășit în anul 2018 cifra de 41 miliarde de Euro (+2,5 % față de 2017), încurajând așteptările de realizare a obiectivului de a atinge valoarea de 50 miliarde de Euro la sfârșitul deceniului.

Anul 2018 a fost un an excepțional pentru exporturile de vinuri italiene, care a atins un nou record depășind 6,2 miliarde de euro, cu o creștere de 200 milioane față de anul anterior (+3,3%).

13,2 milioane de Euro este valoarea vinurilor importate din Italia în România în 2018. Cum arată balanța comercială?

Italia este țara europeană cu cel mai mare număr de produse agroalimentare cu denumire de origine și de indicație geografică recunoscute de Uniunea europeană: 823, din care 299 produse DOP, IGP, STG și 524 vinuri DOCG, DOC, IGT.  O mărturie în plus a înaltei calități a produselor “Made in Italy”, dar mai ales a legăturii puternice între excelențele agroalimentare italiene și teritoriul de proveniență.

În 2018 Italia a fost a șasea țară furnizoare de produse agricole și agroalimentare pentru România, cu o valoare a produselor exportate de 456,8 milioane de euro (dintre care 371 milioane de euro de produse agroalimentare), cu o cotă de piață de 6,8%. Luând în considerare doar țările din Europa Centrală și de Est, ca piață de desfacere a produselor italiene, România e depășită doar de Polonia și Rusia. România a exportat către Italia, pentru același tip de produse 740 milioane de euro, dintre care produse alimentare și băuturi de 399,5 milioane de euro (în creștere cu 21,8%).  

Principalele produse alimentare italiene exportate către România în 2018 au fost: legume-fructe (58,7 milioane euro), produse alimentare diverse (48,6 milioane de euro), dulciuri (37,9 milioane de euro), carne și produse din carne (37,8 milioane de euro), cafea (34,2 milioane de euro), lactate și brânzeturi (29,3 milioane euro), conserve vegetale (22,8 milioane de euro), produse din pește (21,0 milioane de euro), băuturi alcoolice (20,5 milioane de euro), paste făinoase (13,5 milioane euro) și vinuri (13,2 milioane de euro).

Principalele produse exportate de România către Italia în anul 2018 au fost: produse vegetale, cereale (188,8 milioane de euro), legume-fructe (61,1 milioane de euro), carne și preparate din carne (49,1 milioane de euro), lactate și brânzeturi (13,5 milioane de euro), dulciuri (11 milioane de euro), miere (9,8 milioane de euro),  produse alimentare diverse (7,2 milioane de euro) și orez (5,7 milioane de euro).

Pentru informații suplimentare: ICE Agenția Italiană de Comerț Exterior (bucarest@ice.it) 

www.ice.it/en/markets/romania/bucuresti