Ceva ce cred că merită menționat, în continuare… Poate că numele “Marea degustare de la Iași” ar fi de natură să înducă puțin în eroare cititorii – fiindcă evenimentul derulat la 1 aprilie 2022 la Sofia Sky Lounge n-a fost “chiar așa” de mare: 15 vinuri (10 românești și 5 străine) au fost evaluate “în orb” de către 13 echipe de degustători, cu scopul de a fi identificate (fiecare în 5 minute) cât mai exact (soi, conținut de alcool, regiune de origine). Cum n-am fost de față, mă bazez pe comunicările făcute de organizatorii Artech Wine & Beer & Coffee pe pagina lor de Facebook când scriu aici că două echipe (Winelover 22, în foto sus, și DB Wines) au ocupat primul loc, la egalitate perfectă de puncte, podiumul fiind completat de HoReCa Team. De ce spun că mi se pare important? Pentru că, iată, “învățarea prin joc” – prin “game-ificarea” de care scriam odată cu apariția Campionatului național de vinuri – își face tot mai mult loc în lumea vinului: zeci de pasionați s-au pregătit teoretic (și, sunt sigur, și practic) pentru a participa; alte sute (poate chiar mii), probabil, au auzit despre acest concurs; a apărut o competiție amicală și o ocazie “de referință” (evenimentul de la Iași e la cea de-a treia ediție anuală). Felicit câștigătorii – mai ales că au donat cu generozitate o parte dintre premii către o cauză umanitară locală susținută de Asociația Blessing Hearts by Ana Crudu – și pe toți participanții, organizatorii (Daniel Vrănescu, o mențiune specială!) și sponsorii! Sper că tot mai multe jocuri legate de vin vor apărea în România. La rugămintea unuia dintre componenții Winelover 22 (Mădălina Staicu, Iulian Grigorescu, Liviu Gheorghe și Răzvan Stoenescu – prieteni vechi ai vinului, care fac mult pentru a-l promova), dar și pentru că mi se pare și mie un lucru important, fac precizarea că sponsorii acestei echipe au fost: societatea de telecomunicații MediaSat, compania furnizoare și distribuitoare de soluții IT Aliant și Bellaria Hotel din Iași.