Efervescenţă cu mustaţă – Spumant Rose Vila Băbiciu

Să vă spun un secret. Până luna trecută – martie 2017 – nu călcasem în depozitul SmartDrinks.  Nu că nu mi-aş fi propus, dar aşa a fost să fie. Şi pentru că, persuasiv cum mă ştiţi, l-am determinat pe George Chendi să-şi rupă câteva ore din programul foarte încărcat, i-am propus să-l vizitez la birou. Ca să aflu ce surprize ne mai pregăteşte pentru anul acesta şi ca să văd cu ochii mei cei noutăţi mai are prin portofoliu.

Discuţia a plecat, oarecum normal, de la SmartDrinks of Bucharest, eveniment care a intrat deja în atenţia amatorilor de fineţuri. Fie ele vinuri, distilate sau alte lichide, cu o mai mică sau mai mare concentraţie alcoolică. N-am reuşit să storc prea multe de la George, care ştie să zâmbească foarte frumos atunci când nu vrea să dea din casă. Dar tot am aflat că salonul va avea loc în octombrie, probabil în aceeaşi locaţi în care a devenit celebru – Artmark -, că mizează pe prezenţa a mai mulţi parteneri şi că, în premieră, degustările şi discuţiile vor putea continua şi după miezul nopţii, doar că în altă locaţie. Care urmează a fi anunţată din timp. Una dintre puţinele intenţii dezvăluite a fost aceea că echipa SmartDrinks se gândeşte la o modalitate prin care să invite clienţi şi din alte oraşe, cu precădere din Cluj, Timişoara şi Constanţa, unde produsele SmartDrinks (în special spirtoasele) se mişcă foarte bine. „Am găsit câţiva parteneri care chiar şi-au dorit să lucreze cu noi, pentru că le plac atât filosofia noastră, cât şi produsele pe care le punem la dispoziţie”, destăinuie George câte ceva din secretele reuşitei. „Până la urmă, acest e obiectivul nostru în această perioadă: nu să fim peste tot, ci, mai degrabă, să ne găsim parteneri care să vrea să lucreze cu noi şi cu produsele noastre. Mai ales cu produsele care ies un pic din exprimarea aşa-zis comercială. Pentru că e un talent să vinzi vinuri pe care nu le înţelege toată lumea. Dar cu acestea faci şi diferenţa, şi banii”.

Pentru clienţii SmartDrinks.ro nu mai reprezintă o noutate faptul că în portofoliul societăţii nu intră decât produse care impresionează echipa şi, în principal, pe George Chendi. De-a lungul anilor, am avut ocazia să degust câteva vinuri şi distilate cu exprimări extrem de ciudate, genul de băuturi de care te poţi îndrăgosti instantaneu sau pe care le vei evita toată viaţa. Dar, Har Domnului, s-a întâmplat ca gusturile mele să fie destul de apropiate de cele ale lui George, deci n-am avut a mă plânge. Cum n-am făcut-o nici după ce am încercat unul dintre vinurile sale de suflet, Le Roc des Anges Llum 2015, un catalan din zona franceză, cupaj de Grenache Blanc, Grenache Gris şi Maccabeu, din vii de peste 110 ani, crescute pe şisturi. Un gen de alb de Priorat, doar că mai puţin alcoolic şi mai echilibrat. Şi mult, mult mai sărat. Recunosc că, atunci când l-am băut, mi-a plouat în gură gândindu-mă la un platou de mariscos de Galicia… George mi-a povestit cum a descoperit vinul, mi-a spus că l-a adus mai mult pentru el şi prietenii lui, dar că se gândeşte să-l pună în oferta magazinului on-line.

Iar vinurile de la sud de Perpignan nu vor fi singurele noutăţi pe care ni le pregăteşte SmartDrinks. În aprilie, odată cu noile recolte de la Chateau La Verriere – 2016 alb şi rose, 2015 rosu – în depozit va ajunge şi cel mai nou produs din gama Vila Băbiciu. Mai precis Vila Băbiciu cu bule fine, un spumant rose din Syrah, provenind din sudul Franţei. Pe parcursul anului, portofoliul se va mări cu câteva vinuri bio din Sancerre, albe şi roşii. Tot bio va fi şi un alt Pinot Noir, dar din Burgundia. „Va fi cam scump, dar vinul este deosebit. Nu îl aduc să fac volume, ci ca să fac câţiva cunoscători fericiţi”, şi-a motivat George Chendi selecţia. O selecţie care va conţine şi un Chenin Blanc din Valea Loarei, „cel mai bun Chenin Blanc pe care l-am băut în viaţa mea!”.