Mărci private + Discount. Ce ar putea învăța industria vinului de la piață? Un studiu NielsenIQ arată care sunt tendințele anului 2023 în România

Un studiu general despre piața românească efectuat în primul trimestru al anului 2023 și dat publicității de către compania specializată NielsenIQ, lider mondial în domeniu, ar trebui să dea de gândit și producătorilor de vin de la noi din țară.

Publicitate
Domeniul Bogdan

Ce am reținut și credem că merită avut în vedere de către orice cramă atunci când își construiește sau își adaptează strategia comercială sunt următoarele informații:

  • consumatorul se adaptează situației inflaționiste prin reducerea consumului și prin renunțarea la achizițiile neesențiale (arareori vinul este pe lista de “esențiale”);
  • mai mult de o treime dintre consumatori se îndreaptă preponderent către produsele cu discount sau la ofertă;
  • cresc în vânzări mărcile private ale retailerilor (acestea se situează la 19,5% din total vânzări, puțin peste media Europei de est, apropiindu-se de media globală de 21% dar și departe de vestul Europei – de pildă Elveția, cu 52%, Marea Britanie, cu 46%, sau Spania, cu 43%;
  • crește frecvența vizitelor în magazine, cu accent pe cele de proximitate și pe cele de discount;
  • comerțul electronic se stabilizează, după creșterea puternică din pandemie;
  • cotele de piață ale canalelor tip hypermarket, supermarket și discounter ating 75% din total.

* Imaginea care ilustrează acest articol este preluată de pe Grocer UK.

Publicitate
IPPU