O nouă idee de implicare a tehnologiei în restaurante: „Ospătar la Distanță”, aplicația care preia comanda clienților internaționali, în limba lor maternă

O bună prietenă a redacției Vinul.ro ne-a semnalat cea mai recentă aplicație dezvoltată de un antreprenor român pentru sectorul HoReCa. E vorba de Ospătar la Distanță, care, potrivit fondatorilor, „e singura aplicație din industria românească a ospitalității care vine să preîntâmpine dificultățile cu care se confruntă managerii și deținătorii de restaurante din marile orașe ale țării. Softul permite preluarea comenzilor de la clienții internaționali în limba lor maternă, cu ajutorul unui ospătar care lucrează remote (la distanță). Cum este acest lucru posibil? Aplicația joacă rol de intermediar între client, ospătar, restaurant. Meniul restaurantului este prezentat de unul dintre ospătarii înscriși în rețeaua Ospătar la Distanță, iar comanda este transmisă către persoanele responsabile de servire din restaurant. Un alt beneficiu direct al aplicației Ospătar la Distanță constă în faptul că clientul restaurantului beneficiază de servicii de cea mai bună calitate și de implicarea factorului uman”, spun inițiatorii. (Redactor: Tamara Timofti)

Publicitate
Excursii

Potrivit companiei care a lansat produsul, pandemia de Covid-19 a contribuit la schimbarea dinamicii afacerilor din industria HORECA. Mai mult decât oricând, restaurantele au ales să diversifice modul în care își oferă serviciile către clienții care pășesc în restaurant. Focusul este orientat astăzi pe utilizarea aplicațiilor care să rezolve, pe de o parte problema crizei locurilor de muncă, iar pe de altă parte, să completeze nevoia de personal calificat. Iată în continuare o descriere amănunțită a aplicației „Ospătar la distanță”:

Cum ajută Ospătar la Distanță deținătorii de restaurante?

Deficitul de personal calificat din restaurantele românești este o problemă veche. Provocările majore cu care se confruntă un manager și/sau proprietar de restaurant sunt legate de identificarea și păstrarea ospătarilor calificați. Aceasta este o dublă problemă, deoarece vorbim atât de numărul mic de ospatări calificați, cât și de greutatea sau chiar imposibilitatea acestora de a comunica în limba clientului care beneficiază de serviciile restaurantului.

Publicitate
IPPU

Ospătar la Distanță rezolvă cu brio toate aceste provocări. Mai mult, vine cu o soluție de eficientizare a procesului de preluare a comenzilor de la clienți, în schimbul unui comision din valoarea comenzii. Ospătarii care lucrează la restaurant nu își vor pierde rolul (continuă să aibă un rol important) deoarece ei vor fi cei care vor deservi alți clienți și asigură servirea clientului conform comenzii selectate anterior în aplicație.

Interacțiunea în limba maternă este foarte importantă pentru experiența clientului, aceasta contribuind la creșterea satisfacției cu privire la serviciul oferit. Studiile arată că 74% dintre clienți sunt mai dispuși să folosească serviciile sau să cumpere un anumit produs de la o companie atunci când asistența în procesul de vânzare este accesibilă în limba lor maternă.

Prin utilizarea aplicației Ospătar la Distanță, timpul alocat unui client de către ospătarii din restaurante se va reduce cu peste 50%. Managerii de restaurant își vor reduce semnificativ costurile pentru resursele umane și vor beneficia de expertiza ospătarilor internaționali de pe platforma Ospătar la Distanță.

Ospătar la Distanță – singura aplicație din România care îi ajută pe ospătarii profesioniști să câștige bani, oferind servicii la distanță

Mulți ospătari români, care au dobândit experiență în restaurante din străinătate, au revenit în țară în contextul restricțiilor din timpul pandemiei de Covid-19. Mare parte dintre aceștia au ales să rămână în țară, în ciuda faptului că veniturile de aici sunt mult sub cele din străinătate. Pentru aceștia, în mod special, dar și pentru toți ceilalți ospătari, care vorbesc o limbă străină – platforma Ospătar la Distanță – oferă oportunitatea unică de a câștiga bani oferind un serviciu din confortul casei lor.

– Ce trebuie să facă un client pentru a comanda mâncare în limba maternă? 

În concret, clientul internațional comunică cu ospătarul ce lucrează la distanță în limba lui maternă prin intermediul unei tablete, acesta îi poate face recomandari cu privire la meniu și susține o conversație cât mai naturală cu clientul.

– Care este costul aplicației pentru client?

Utilizarea aplicației de către client nu implica absolut niciun cost.

– Care este costul aplicației pentru restaurant?

Utilizarea aplicației de către restaurant nu implica absolut niciun abonament sau cost fix, singurul cost este comision din valoarea notei de plata.

– Ce trebuie să facă ospătarii pentru a câștiga bani în regim remote? 

Trebuie să se înscrie în aplicație și să ofere servicii de calitate pentru a primi recenzii pozitive din partea clienților cărora le-au înregistrat comanda în limba lor maternă.