Dacă de la înființare, în iunie 2020, „triumviratul” TreiPentruVin.ro – exercițiul de promovare comună semnat de cramele „decane de vârstă” ale mediului privat cu capital străin din domeniu în România – a funcționat doar virtual, prin intermediul aplicației pentru terminalele mobile, iată că a venit și vremea primei acțiuni fizice! La începutul lunii septembrie 2021, la spațiul de degustări al cramei SERVE din Ceptura a avut loc o prezentare comună și un party care a inclus, pe lângă vinurile gazdelor, și vârfuri de gamă de la VINARTE și Crama Oprișor: Cuvee Charlotte, Cabernetul Sauvignon SOARE și Smerenie (dar nu numai) au fost prezentate și degustate în fața unui grup din străinătate (care le-a apreciat mult, potrivit martorilor oculari). „Un pas mic pentru cei trei fondatori ai demersului”, ar putea zice cineva – și nici n-ar fi departe de adevăr – dar un mare pas în ceea ce privește mindsettingul promovării de vin de la noi din țară, mă simt obligat să remarc eu. Căci, așa cum am opinat și la lansarea proiectului, cred în continuare și astăzi că e nevoie, în România, de o nouă privire – care să creeze o nouă abordare concretă – în promovarea culturii acestui produs: împreună e mai eficient, împreună e mai plăcut, împreună e mai diversificat și mai interesant pentru partenerii de afaceri și pentru public. Iar faptul că „societarii fondatori” sunt crame cu istorie și prestigiu mărește miza. Cu siguranță lipsesc momentan proiectele concrete pentru distribuție, pentru retail și pentru HoReCa, adică tocmai concretizarea ideii în rezultate comerciale, dar sămânța ideii a fost plantată și, cu siguranță, ea va inspira pe cineva. Le urez noroc!
TreiPentruVin.ro la primul eveniment fizic de promovare comună SERVE, VINARTE și OPRIȘOR, în Ceptura
