Nedeea alb și rose, Soare și Bolovanu rose, vinuri cu screwcap, colecții limitate și enoturism la “noul Vinarte”

Domaine Vinarte(denumirea noii companii care administrează actualmente patrimoniul foarte cunoscutei dar defunctei Vinarte SA) a anunțat închiderea anului 2018 cu o cifră de afaceri de 10,5 milioane de lei, în creștere cu 10% față de 2017. Pentru 2019, obiectivul noii echipei de management (care a preluat administrarea firmei în 2016) este o creștere de 15% față de 2018.

Imagine nouă pentru brandurile vechi și miza pe export

Noul proprietar și director general al Vinarte (Domaine Vinarte) este Tim Brockman. Deține o diplomă de Master în Drept Comercial European, obținută la Universitatea din Paris și este membru al barourilor din Franța și Elveția, președinte al Amadeus Capital S.A. și vice-președinte al  consiliului director al Turicum Private Bank

Potrivit unui comunicat dat publicității în cadrul unei întâlniri (care se pare că va avea loc periodic) cu presa și bloggeri de profil, “stâlpii” pe care se sprijină creșterea Vinarte au fost: rebranding, o nouă echipă de vânzări și o nouă politică de prețuri.

Unul dintre obiectivele importante ale “noului Vinarte” îl constituie și extinderea pe noi piețe, acesta fiind un proces mai îndelungat, la care se lucrează.

“Noi piețe” înseamnă, potrivit noului proprietar și general manager, Tim Brokman (care nu a participat fizic la întâlnire, ci doar virtual, prin intermediul unui video call în cadrul căruia a răspuns întrebărilor puse de participanți), atât exporturi către țări precum Canada, China, Japonia, Coreea și spațiul european, cât și “ofertarea” unor noi categorii de consumatori interni.

“Anul 2019 așază compania noastră sub semnul re-inventării și al evoluției. Acțiuni clare, tranșante, curajoase și inovatoare ne fac să privim cu încredere spre un viitor în care vom transpune competența, responsabilitatea și, de fapt,  dragostea pentru vin, în fiecare sticlă produsă. Vom demonstra că suntem același Vinarte, regele vinurilor roșii și lider al calității în România și, în același timp, noul Vinarte, care privește spre viitor cu încredere”, a declarat Brokman.

Ce va însemna enoturismul la Vinarte și cum vor fi segmentate ofertele de profil?

Cariera oenologului Iustin Urucu se confundă, practic, cu istoria Vinarte și reprezintă una dintre garanțiile continuității

“Crama Stârmina va deveni în foarte scurt timp o cramă integrată în circuitul agro-turistic, cu toate facilitățile de cazare și restaurant în regie proprie, deschisă pentru evenimente locale și nu numai. Crama Bolovanu va fi transformată într-o crama tip boutique, pentru produse super-premium. Aceasta va beneficia de dotări pentru cazare și evenimente, însa în regim privat”, se mai arată în comunicatul de presă prezentat la întâlnire.

Tot aici se arată că principalul obiectiv al companiei pentru viitor este diversificarea vinurilor din portofoliu și lansarea unor game sofisticate și complexe, ediții unice, în funcție de ce permite natura, branduri de nișă, ediții limitate, ediții super-premium.

Trebuie să aduc permanent ceva nou în vinurile mele. Îmi place să mă joc, pentru că vinurile liniare devin plictisitoare. Cel mai bun purtător de cuvânt pentru mine este vinul”, a declarat oenologul Iustin Urucu.

Mai multe articole despre Vinarte publicate pe site-ul Vinul.Ro puteți găsi accesând arhiva online.

Imaginile asociate acestui articol provin din arhiva cramei Vinarte.

Ofertele pentru tinerii consumatori vor fi create și promovate împreună cu reprezentanții noii generații

Două dintre noutățile din titlul acestui articol – viitoarea lansare a unui blend alb bazat pe soiuri autohtone sub numele Nedeea și posibilitatea unei game cu închidere cu dop metalic filetat (odată cu achiziționarea unei noi linii tehnologice de îmbuteliere) – nu au făcut parte din setul de informații cuprinse în comunicatul de presă livrat celor prezenți la întâlnire, ci au fost anunțate ca răspuns la întrebări din partea Vinul.Ro, ele fiind deocamdată în stadiul de proiect. Este, probabil, și motivul pentru care reprezentanții companiei nu au anunțat alte detalii despre produsele destinate noii generații de consumatori în afara faptului că acestea “vor fi create și promovate prin colaborarea cu tinerii creativi din categoria vizată, tineri care știu ce vor tinerii”.

Am remarcat, cu această ocazie, că una dintre prioritățile pentru viitor ale noului management o va constitui dezvoltarea (atât ca portofoliu, iată!, cât și ca distribuție) gamei Nedeea – despre care am aflat că a constituit până acum doar un succes moderat, dar care, prin eforturile viitoare, are șanse să devină un pilon important în evoluția favorabilă a companiei.

Ce branduri vechi au mai rămas în portofoliul Vinarte după vânzarea Prince Matei?

Reamintim că, la începutul acestui an, noul management al Vinarte a vândut proprietățile din Dealu Mare – inclusiv marca Prince Matei, una de cea mai mare notorietate și credibilitate de pe piața de la noi din țară. Dar ce a rămas din vechiul portofoliu și în ce condiții?

Gama Castel Stârmina de la Vinarte a suferit o redesenare semnificativă

Compania Domaine Vinarte este pîn momentul de față posesoarea mărcilor de referință Soare, Prince Mircea, Castel Bolovanu și Sirena Dunării, produse într-unele dintre cele mai bune terroir-uri din România, Bolovanu – Sâmburești și Stârmina – Mehedinți. Etichetele acestor game au fost redesenate păstrându-se elementele grafice deja recognoscibile de către public. În ceea ce privește Nedeea, Cuvee d’Excellence, Castel Stârmina și Domeniile Vinarte, acestea au fost remodelate complet – atât ca forme ale sticlelor cât și ca etichete “mai prietenoase, moderne”.

O noutate importantă anunțată cu ocazia întâlnirii a fost aceea că vor apărea rose-uri în gamele Soare, Bolovanu și Nedeea.

În viitor, asamblajul roșu Nedeea (Fetească Neagră, Negru de Drăgășani și Novac) va fi însoțit de încă două vinuri (alb și rose), numele Nedeea constituindu-se într-o gamă

Care-i treaba cu “redopuirea” Vinarte?

Pentru prima oară în România, “noul Vinarte” (pe care dincolo de acest articol n-o să-l mai numesc “nou”, din convingerea că ADN-ul oenologic al companiei va rămâne consecvent cu istoria de până acum) a anunțat că, pentru vinurile iconice ale cramei, va asigura “service” în cadrul unui eveniment de redopuire: acesta constă în verificarea conținutului sticlei, reumplerea ei în cazul pierderilor sau evaporărilor, redopuirea propriu-zisă sau, dacă este necesar,  înlocuirea completă cu vin de aceeași calitate și din același an. Este pe de-o parte un serviciu important adus clienților cei mai pretențioși (și cu dare de mână) ai cramei, care și-au “pariat” banii pe vinurile cu durată lungă de evoluție ale Vinarte, cât și un serviciu pe care crama și-l aduce, în același timp, dovedind încredere în propriile produse și disponibilitatea de a-și onora promisiunile pe termen lung, indiferent de schimbările de proprietari sau manageri.