Pivot Noir, aplicația-somelier de buzunar care a deschis recent și un magazin online de vinuri, a început anul 2017 cu o ofertă specială: primele sute de cumpărători din acest an vor primi cadou câte o sticlă de rose Mirachi, de la Crama Histria. Oferta a fost posibilă (și) datorită unui parteneriat încheiat între revista noastră, crama producătoare și antreprenorul din spatele Pivot Noir, Tudor Bălan (foto dreapta). Un parteneriat în care Vinul.Ro a intrat cu entuziasm, deoarece sperăm să contribuim astfel la promovarea și cunoașterea „Vinurilor Dobrogei” și pe meleagurile moldave, unde a luat naștere PivotNoir.ro.
„Calitatea vinurilor, cel mai bun preț, logistică impecabil pusă la punct, servicii premium de personalizare a vinurilor pentru cadouri sau evenimente și, în plus, discounturi uimitoare pentru evenimentele importante – toate astea ne-am dori să fie percepute de clienții Pivot Noir” (Tudor Bălan)
“Mirachi rose, din Cabernet Sauvignon, este primul rose creat de Crama Histria și are o poveste cel puțin interesantă”, își amintește Paul Fulea, proprietarul cramei. “Când am deschis, în 2015, cumpărasem utilaje destinate vinului roșu și, chiar dacă aveam un desciorchinător performant, în ceea ce privește presarea am ales varianta unui teasc manual. Doar că, pe parcursul campaniei de recoltare, ne-am hotărât să încercăm și un rose, ceea ce e un proces destul de complicat dacă nu dorești să lași mustul prea mult timp în contact cu pielița boabelor. A fost o provocare în care ne-au ajutat foarte mult strugurii, iar rezultatul a fost peste așteptările noastre: vinul are o nuanță puternică, nu se apropie de stilul Provence ci de cel grecesc, sau tradițional. Iar contactul mai îndelungat cu pielița boabelor a asigurat prezența unor taninuri bărbătești, care au condus la posibilitatea păstrării mai îndelungate a aromelor native, de fructe și trandafiri. Vinul a rămas, astfel, la fel de tânăr azi ca și atunci când l-am lansat”.
– Ce are special acest vin, Tudor Bălan, și ce speri să obții prin această ofertă-șoc?
Vrem să atragem atenția asupra cramelor noi și meritorii. Or, cea mai relevantă cunoaștere e cea fizică, în urma contactului dintre vin și băutor. Nu există consumator mai convins decât acela care a trăit plăcerea vizuală, olfactivă și gustativă oferită de un vin puternic, bine definit – dacă amintirea unui moment delicios poate fi numită plăcere
– Ce ai vrea să înțeleagă clienții Pivot Noir prin această promovare?
În primul rând, trebuie să fie convinși că noi le oferim delicii. Iar acestea pot veni și de la creatori noi, uneori mai puțin cunoscuți. Abilitatea noastră de a selecta vinuri bune – de la crame consacrate sau mai noi – este în același timp o certificare asupra originii, trasabilității și calității oricărui vin din portofoliu.
“Părintii mei au făcut facultatea de viticultură la Iași”, spune Paul Fulea (foto alăturat): “Eu sunt născut în Iași, petrecerea de botez mi-au făcut-o părinții mei la restaurantul Trei Sarmale…
Îmi aduc și azi aminte rețetele bunicii, era din Comăneștii de Bacău… Așa aș mânca niște tocmăgei umpluți sau niște poale-n brâu cu rose-ul Mirachi… cred că ar fi o asociere fericită”, recomandă Paul și o asociere gastronomică locală pentru rose-ul lui.
Paul spune că din a doua jumătate a lunii martie, Crama Histria își va deschide porțile pentru vizitatori, în premieră: “Ceea ce avem de arătat este exact ceea ce suntem noi: o fermă specializată în viticultură, cu plantații în diverse stadii de creștere – de la Feteasca neagră 2016 la Merlot 1976… o cramă mică, dar pe care am încercat să o dotăm cât mai bine. Și, firește, avem de arătat vinurile obținute în cei doi ani de existență a cramei, însoțite de poveștile noastre – ale locului și oamenilor de aici”.