Andreea Lica, responsabilul de marketing și de activități de responsabilitate socială de la Via Viticola Sarica Niculițel, ne-a povestit pe larg despre activitatea acestei crame.
„Suntem o companie care, încă de la începuturile existenței ei (aici ne referim la preluarea de către actualul acționariat), pune respectul pe primul loc între valorile cărora le-a acordat atenție. În primul rând, este vorba de respectul față de natură, cea care joacă un rol primordial în modul în care cresc strugurii și în caracteristicile acestora. Respectul față de metodele de vinificație, respectul față de consumator căruia trebuie să-i punem în sticlă cea mai naturală și mai pură expresie a terroirului, a soiului sau a amestecului de soiuri și a caracteristicilor anului de recoltă.
Având această „care value”, implicarea în activitățile de responsabilitate socială este o consecință firească și care presupune toate sectoarele activității noastre – de la responsabilitatea de a minimiza impactul activităților noastre asupra naturii, pentru că noi suntem custozii mediului înconjurător, până la campanii de responsabilitate socială (CSR) pentru a ne ajuta comunitatea.
În 2016, în prima campanie “Mișcăm inimi, atingem suflete!”, am oferit ajutor viitorilor mari artiști, sprijinind Colegiului Național de artă Regina Maria din Constanța. Campania “O faptă bună într-un pahar cu vin”, începută în 2017 și desfășurată împreună cu Carrefour, prin care am oferit ajutor fundației “Hospice – Casa speranței”, a fost inițiativa Via Viticola Sarica Niculițel și a avut succes.
A crescut implicarea angajaților și a consumatorilor, iar compania a beneficiat de un diferențiator în piață față de concurenții care n-au făcut nimic
De-a lungul anilor, am dezvoltat mai multe CSR-uri, ultima fiind anul acesta – “Mă gândesc la tine!” – care a avut mai mulți beneficiari: HoReCa, mediul artistic și, cel mai important, spitalele și copiii. Încasările vânzării gamei de vinuri care a purtat numele campaniei au fost virate integral în conturile mai multor fundații (inclusiv Crucea Roșie România) care au utilat spitalele din România sau au achiziționat tablete pentru copii de la sate, atât de necesare învățământului online.
Campaniile desfășurate până acum au reușit să crească angajamentul angajaților (știau că produsul pe care îl pun pe piață ajută comunitatea din care fac parte), al consumatorilor (cunoscând că alegerea vinului nostru va avea și o contribuție la o activitate de responsabilitate socială, acest lucru i-a motivat), dar au fost și diferențiator, în piață, față de ceilalți producători care nu au dezvoltat activități de CSR.
Recunoaștere și vizibilitate pentru brand
Practic, prin campaniile de CSR am obținut recunoaștere și vizibilitate, și ele fac parte din strategia noastră de sustenabilitate. Există în cadrul companiei o persoană care se ocupă în mod constant cu activitățile de responsabilitate socială, numele ei este Andreea Lica.
Suma destinată activităților de responsabilitate socială a fost diferită de la an la an, în directă corelație cu cifra de afaceri a companiei. Evident că bugetul alocat a fost și în directă legătură cu nevoile societății și, așa cum s-a întâmplat și anul acesta, a crescut față de predicția inițială, pentru că și situația în care ne aflam ne-a cerut o implicare socială mult mai mare (vezi Covid 19).
Prioritățile sunt dictate de realitățile societății și trebuie să fie în corelație cu valorile companiei noastre și cu strategia noastră de comunicare, deci obiective”.