Atrageți succesul prin vinuri cu puncte Vinul.ro rezultate din evaluări obiective și profesioniste!

Manageri de achiziții din #retail sau din r#estaurante, nu vreți să știți cât de bune (sau rele) sunt vinurile pe care le comercializați? Cât de potrivite sunt cu dorințele clientelei voastre? Manageri și proprietari de #crame, nu vreți să știți cât de competitive sunt vinurile voastre în realitate, astfel încât să le încadrați corect pe game și segmente de consum? În fond, e vorba de condiții ale succesului! Așa că, indiferent dacă produceți sau comercializați vinuri, înscrieți-le în sesiunile de evaluări periodice efectuate de jurii obiective și profesioniste organizate de publicația Vinul.ro – cea mai influentă voce din media românească de profil.

Publicitate
Oprisor

Contacte utile pentru a vă înscrie vinurile spre evaluare: adelina@vinul.ro, dora@vinul.ro, cezar@vinul.ro, telefoane mobile: 0727.254.318 sau 0722.365.008

De ce să vreți ca vinurile voastre să fie evaluate prin punctele Vinul.ro?

  1. Veți putea folosi în promovare și implementare în piață rezultatele care vă avantajează
  2. Vinurile cu punctaje bune vor fi aduse în atenția partenerilor din marele retail și din HoReCa de către echipa Vinul.ro
  3. Veți avea o imagine obiectivă care să vă ajute intern pentru poziționarea produselor voastre, uneori încă dinainte de a le încadra în game sau înainte de a le pune pe piață

Clientela a evoluat – în primul rând cea premium, dar nu numai ea! Oferta a evoluat și ea enorm, adeseori fiind de natură să zăpăcească pe oricine. În plus, o (prea) mare parte dintre vinuri sunt încadrate eronat pe game și preț și lipsește adeseori continuitatea calitativă între diferitele loturi de îmbuteliere. Domeniul vinului e atât de complex și încâlcit încât e nevoie de echipe întregi care să lucreze full-time ca să descâlcească ițele în mod profesionist, având în atenție tot ansamblul pieței, nu doar bucăți din ea.

Publicitate
Velvet

Nu, nu vreți să rămâneți în urmă! De asta – și pentru un plus de obiectivitate – e nevoie să încredințați sarcina asta profesioniștilor.

Cum faceți ca vinurile voastre să fie evaluate de echipele Vinul.ro?

E simplu: ne scrieți un mail de intenție, noi vă răspundem și vă dăm toate detaliile contractuale și fatura, precum și un tabel pe care trebuie să-l completați cu datele solicitate, vă indicăm unde anume și când să expediați câte 2 sticle din fiecare vin pe care-l doriți evaluat. Veți informat apoi, în mod confidențial, despre rezultate imediat ce acestea sunt disponibile. Veți afla și cine au fost evaluatorii respectivei sesiuni.

Costul pentru evaluare este 50 euro + TVA / buc.

* Atenție! Evaluările periodice organizate de Vinul.ro se desfășoară de mai multe ori pe an, ele se soldează cu punctaje și note de degustare comunicate confidențial diferitelor crame care le-au înscris, iar această activitate este diferită de jurizările anuale pentru decernarea Premiilor de excelență Vinul.ro, unde se acordă medalii în funcție de punctajele obținute la degustările din perioada special dedicată acestei activități.

Cum se efectuează evaluările Vinul.ro?

Vinurile înscrise pentru o sesiune, provenind de la diferiți furnizori, sunt secretizate pentru ca evaluatorii să nu cunoască identitatea producătorilor sau a probelor, și sunt ordonate în serii logice (în funcție de soiuri, de vârstă, de nivelul alcoolic, de concentrația de zaharuri). 

Comisiile de evaluare sunt compuse din minim 5 persoane provenind din următoarele categorii de profesioniști: un mix echilibrat de somelieri acreditați, degustători autorizați, absolvenți de WSET (minimum Level 2), proprietari sau manageri de restaurante cu preocupare deosebită față de vin și cu rezultate certe de vânzări. Adesea, participă la evaluări și câte un membru al echipei Vinul.ro, dar care nu a participat la ordonarea și secretizarea probelor.
** Regăsiți o parte din lista evaluatorilor până în momentul de față la finalul acestui text.

Scorul final al vinului – ca și notele de prezentare redactate în urma degustării – reprezintă media tuturor input-urilor membrilor comisiei. Nominal, persoanele participante diferă de la o sesiune la alta, dar componența pe categorii profesionale se păstrează, pentru a asigura o viziune de ansamblu asupra poziționării vinurilor degustate.

Care este semnificația punctelor Vinul.ro?

Folosim o scală de la 50 la 100 de puncte, în care intervalul 50-59 de puncte este alocat acelor produse care prezintă în mod cert caracteristicile unui vin, dar care sunt grav afectate de anumite defecte sau îmbolnăviri care le fac improprii consumului, intervalul 60-69 de puncte desemnează vinuri foarte modeste, 70-79 vinuri corecte dar pe care nu le recomandăm. 100 de puncte este maximum de calitate posibil, extrem-extrem de rar atins. 

În general, intervalul în care se încadrează vinurile pe care le recomandăm este de la 80 la 95 de puncte (și acestea din urmă foarte rare) – e vorba întotdeauna de vinuri corecte tehnologic și înzestrate cu calități despre care credem că le fac să merite atenția consumatorilor, în funcție de bugetul disponibil.

Explicațiile marjelor de punctaj Vinul.ro:

  • – 80-84 puncte – “calitate medie”;
  • – 85-89 puncte – “vinuri excelente, cu o expresivitate și personalitate aparte”;
  • – 90-94 de puncte – “calitate excepțională, pentru care merită să faci eforturi financiare dacă ești interesat”;
  • – 95-100 de puncte – “calitate istorică, rarități chiar și pentru echipa de degustători”.
Uneori, marii retaileri decid să creeze game speciale sau mărci proprii având ca diferențiator și argument de calitate în ochii clienților punctajele acordate de comisiile Vinul.ro. În imagine, unul dintre vinurile care au compus, în 2020, marca “Hanul boieresc” a retailerului PENNY, o marcă ce a totalizat vânzări de sute de mii de sticle în primul an

Contacte utile pentru a vă înscrie vinurile spre evaluare: adelina@vinul.ro, dora@vinul.ro, cezar@vinul.ro, telefoane mobile: 0727.254.318 sau 0722.365.008

Cine sunt, concret, membrii comisiilor de evaluare Vinul.ro?

** În lista evaluatorilor care pau participat la sesiunile comisiilor Vinul.ro se numără: Mirela Mateescu (WSET Level 3 Certificate, fondatoarea conceptului de educație despre vin VinOriunde.Ro, supranumită “Profa de vin”, curator și licitator de vinuri pentru Artmark); Irina Mărășoiu (somelier, manager al magazinului online Vinmag.ro și al rețelei de magazine fizice Vinmag); Diana Pavelescu (membru și secretar general al Asociației Degustătorilor Autorizați din România, wine blogger și Instagram wine ambassador); Dana Pop (Doctor Inginer în industrie alimentară, absolventă a Facultății de Industrie alimentară Universitatea Dunărea de Jos, consultant în producția alimentară, trainer, administrator al Wine Doctor, promotor și importator al unor vinuri franțuzești de prestigiu); Marina Samoilă (specialist în vin, absolventă a Facultății de Horticultură și cursurilor WSET 3 și student pentru WSET Diploma, cofondator al platformei DespreVin.ro, care spune poveștile cramelor românești și de unde se pot cumpara vinurile favorite); Bogdan Caracaleanu (cadru didactic universitar, WSET Level 2 Certificate, pasionat cunoscător și blogger de vin); Liviu Gheorghe (absolvent al WSET Diploma, Weinakademiker la Weinakademie Rust-Austria, masterat în viticultura și vinificatie al USAMV București); Vasile Ghimpu (somelier, membru al Asociației Italiene de Somelieri); Liviu Grigorică (oenolog la multiple crame din România, creator al unor vinuri iconice ale Cramelor Oprișor, Velvet Winery și altele, degustător autorizat ADAR, consultant pentru tehnologia producerii de vinuri și management de cramă); Cătălin Mahu (proprietar al rețelei de restaurante La Mama); Marian Timofti (somelier, formator de somelieri & fondator al Organizației Somelierilor din România 2011 și al Federației Naționale a Degustătorilor Autorizați din România), importator și colecționar de vinuri; Răzvan Stoenescu (blogger de profil cu activitate internă și externă, membru al Asociației Degustătorilor Autorizați din România (ADAR), somelier, fondator al Asociației Winelover România, organizator al Concursului Național de Vinuri Rose); Mihai Vasile (somelier, proprietar al magazinului de vinuri VinMagazin.ro)