Bucătari din toate zările, grăbiți-vă! Cosmin Dragomir, crama Domeniul Bogdan și FNDA inițiază o campanie publicistică de promovare a noii generații de chefi 

Un frumos demers de stimulare și de promovare a meseriei de bucătar și a tinerilor ambițioși și talentați în domeniu a fost lansat de bunul nostru coleg, prieten și editor, jurnalistul Cosmin Dragomir. Cu sprijinul cramei dobrogene BIO(dinamice) Domeniul Bogdan și al Federației Naționale a Degustătorilor Autorizați (FNDA), Cosmin Dragomir a demarat o campanie publicistică de interviuri cu tineri chefi care au potențial să ajungă “granzii” de mâine. Seria de interviuri-chestionar va fi publicată pe blogul cosmindragomir.ro, iar la final unul dintre cei intervievați va câștiga un curs de somelier oferit de FNDA. Dincolo de importanța campaniei pentru membrii profesiei de bucătar și pentru managerii din restaurante, considerăm că aceasta e de natură să intereseze și o categorie de consumatori educați și pretențioși, ceea ce reprezintă, în sine, o contribuție la dezvoltarea culturii gustului de la noi din țară. (Redactor: Tamara Timofti)

Publicitate
Vinarte

În țară sunt mii de chefi tineri, unii foarte buni, dar nu au parte de promovare

“În urmă cu mai mult de zece ani, pe când la televizor vedeai doar o mână de chefi, mi-am dat seamă că în țară sunt mii și că, unii dintre ei sunt foarte buni dar nu au parte de promovare. I-am căutat și am scris despre ei. Cu mulți am rămas prieten, cu unii chiar la cataramă. Acum, prin această inițiativă susținută de Domeniul Bogdan și FNDA, mă întorc cumva la începuturi și încerc să promovez o nouă generație de chefi cu potențial sau care deja performează. Sunt chefi astăzi, dar mulți dintre ei or să fie marii chefi de mâine. Am o listă care conține deja câteva zeci de nume, mulți dintre ei fiind recomandați de chefi sau horecari cu experiență. Sper ca această campanie editorială să le fie de folos. Menționez că toți cei intervievați vor răspunde la același întrebări. Aștept și alți actori comerciali – în special din HoReCa – să se alăture demersului”, afirmă Cosmin Dragomir în comunicatul de presă din debutul proiectului.

Domeniul Bogdan: “Iubim chefii talentați ai României. Viitorul îl fac oamenii faini din jurul nostru”

“Îl ştim pe Cosmin Dragomir din vremea în care foarte puţini scriau despre mâncare. El a făcut şi face mereu asta cu pasiune, talent şi poftă. Când nu scrie, mănâncă şi bea. Citeşte şi face planuri. Ba să mai scrie o carte, de data asta despre ciorba de burtă, ba să finalizele Enciclopedia Sarmalelor. E neobosit, plin de idei, înconjurat de oameni faini. Genul care îşi bagă nasul peste tot, dar cu folos. Mai ales în oalele cu mâncare şi paharele cu vin. Aşa că, atunci când am auzit despre noul lui proiect, prin care vrea să promoveze noua generaţie de chefi ai României, am zis imediat «Prezent!» Pentru că ne place ideea, pentru că şi noi iubim chefii talentaţi ai României şi credem că viitorul îl fac oamenii faini din jurul nostru. Abia aşteptăm poveştile lor! La un pahar cu vin, de la Domeniul Bogdan.”, declară Oana Stan, director de marketing Domeniul Bogdan 

Publicitate

FNDA consideră că demersul conduce la creșterea calității ingredientelor și produselor

“Mă bucură foarte mult inițiativa colegului Cosmin Dragomir, căruia îi mulțumesc pentru includerea în această campanie de publicitate a tinerilor Chefi, deoarece obiectul de activitate al FNDA prevede și răspândirea analizelor senzoriale în rândului personalului care deservește ospitalitatea din domeniul HoReCa. Sunt convins că putem să ne aducem contribuția la creșterea calității produselor prin ridicarea calității ingredientelor dar și prin aplicațiile diferite, foarte utile, pentru un control precis al conservabilității calității alimentelor ”. spune Marian Timofti președinte FNDA.