Ce fel de socoteală stă în spatele poziționării ca „destinație de petreceri cu vin” de la Gramofon Wine

Marcel Vulpoi, coproprietarul Gramofon Wine, mizează pe petreceri cu vin la cramă pentru a atinge succesul de public

Din punctul meu de vedere, în decursul ultimului an, prin frecvența și modul de organizare al evenimentelor de la cramă, Gramofon Wine a devenit “The Destination” pentru petreceri cu vin în Dealu Mare. L-am întrebat pe Marcel Vulpoi – finanțist și contabil de top, coproprietar al cramei, alături de fondatorul Marcel Pascu – dacă îi convine o astfel de poziționare. Sigur, am făcut puțin pe avocatul diavolului și am adus în ecuație banii. Între mine – la plajă în Grecia când i-am trimis întrebările – și Marcel – la plajă în Muntenegru când mi-a răspuns (de-aici și poza de mai sus) – ieșit un schimb de replici drăguț. Și un posibil minighid folositor altor crame care încearcă să fie “altfel” și să-și găsească locul propriu în mintea consumatorilor.

Publicitate
Oprisor

La Gramofon Wine ne-am propus să nu facem planuri, ci doar strategii

– Cât costă și ce beneficii aduce cramei un party cu 70-100 de persoane în care dați oaspeților de mâncare o zi întreagă, aduceți DJ și formație live, bucătari profesioniști, WC-uri civilizate, cu apă curentă și săpun? 

În primul rând, dragă Cezar, te felicit că ai început să gândești ca un contabil! 🤣🤣🤣 Eu încerc să gândesc mai boem, așa, iar tu ai început să o iei contabilicește! 🤣🦊 Dar, dacă așa vrei, fie! În ce privește cost-benefit ratio, îți pot spune că pe termen scurt suntem la break-even point. Pe termen lung, însă, este altă poveste. Noi, aici, la Gramofon, am agreat să nu ne facem planuri, ci doar strategii. Scopul nu este de a face profit pe termen scurt, ci de a face o construcție și o poziționare de alta factură în piață. Toți cei care au fost la petrecerile noastre știu despre ce vorbim! 

Publicitate
Casa Timis

Am gândit ca un client: aștept povești despre învârtit paharul sau să mă simt bine cu prietenii, la un vin bun?

– E din bugetul de marketing sau de unde? 

Văd că îți place contabilitatea rău de tot! 🤣🤣🤣. În momentul în care am decis să investesc în afacerea cu vinuri, am gândit nu ca un business owner, ci ca un client. Și m-am întrebat: ce aștept eu, ca client, de la o vizită la o cramă? Aștept povești despre învârtit de pahare, malolactică și terroir, sau să mă simt bine alături de prieteni, într-o atmosferă frumoasă și un vin bun. Și asta am făcut. De aceea am ales opțiunea doi. Cât despre bugetul din care se acoperă costurile, mereu am spus că atunci când faci lucrurile cum trebuie vor veni și satisfacțiile de natură financiară. Și prefer să nu ne vindem viitorul pentru un câștig pe termen scurt!

Ținem lucrurile simple la evenimente: gastronomie + vinuri + entertainment la 300 lei / persoană, pe tot parcursul anului

– Cât de serioasă e organizarea unui party de genul ăsta? Se poate face și la cerere? Pentru ce grupuri și începând de la ce costuri? Dacă vreau să-mi fac ziua cu 15 prieteni acolo, cât mă costă? Atenție, vara e ușor, dar eu sunt născut în februarie!

Mereu am spus că fiecare trebuie să facă la ce se pricepe cel mai bine. De aceea aducem cei mai buni bucătari, muzicieni și DJ aleși foarte atent. Cât despre vinuri, partea asta am rezolvat-o, Gabi (Lăcureanu) și Marcel (Pascu) reușind să crească vinurile constant de la un an la altul. Răspunsul prietenilor noștri a fost pe măsură: avem numeroase evenimente, petreceri și degustări private organizate – pe lângă evenimentele deja consacrate, precum Evadare în Dealu Mare, Sâmbăta sticlelor deschise, Gramofon & friends sau Must Party! 

Despre costuri, am zis să ținem simplă povestea: recital gastronomic, bahic, și entertainment la un preț pe persoană de 300 de lei. Ne organizăm anul acesta și pentru toamnă-iarnă, deci așteptăm prieteni all year long!

Și o întâmplare amuzantă. La primul eveniment a fost o persoană care a avut un comentariu referitor la preț, întrebând dacă în 300 de lei pe persoană este inclusă și cazarea. După petrecere, pe la ora 12 noaptea, vine un cetățean la mine și-mi spune timid: “Mă scuzați, știți că a fost cineva care a comentat despre preț”. Zic, în gândul meu: “Să vezi ce mă ceartă acum!”. Dar răspund sec “am văzut”, la care cetățeanul, la fel de sec: “eu eram”. Oops! Mă uit la el – avea un zâmbet larg pe față. Apoi îmi spune: “Să știți că, dacă nu erați unul dintre patroni, vă lăsam și bacșis, la cât am mâncat, am băut și la cât de bine m-am simțit!” 🤣🤣🤣 “Să mai bem ceva, zic!”.

La Evadare în Dealu Mare, la Gramofon s-a vândut de 7 ori mai mult decât s-a băut

– Câți oaspeți ai avut și cât vin ai vândut la cramă pe parcursul celui mai recent eveniment – Evadare în Dealu Mare din 26-27 iunie 2021? 

Evenimentul Evadare în Dealu Mare a găzduit la Gramofon în jur de 250 de peraoane. La petrecerea de sâmbătă seara, am avut în jur de 130 de persoane. Cât despre vinul vândut, cantitatea a fost de vreo 7 ori mai mare decât s-a băut! 🤣🤣🤣

Invariabil, cei care au venit la noi au rămas îndrăgostiți de vinurile noastre – fiecare și-a găsit unul pe plac

– Ai o metodă de a măsura succesul de public și gradul de fidelizare în urma unui astfel de eveniment? Cum arată o analiză din acest punct de vedere? 

Invariabil, cei care au fost la noi la cramă au rămas îndrăgostiți de vinurile noastre. Ce îmi place cel mai mult este că fiecare prieten care vine în vizită apreciază alt vin. După cum am spus de multe ori, eu nu mă pricep la vinuri. Însă, văzând reacția prietenilor care ne vizitează, capăt curaj. Cât despre analiza despre care mă întrebi, pentru suma corectă ți-o pot împărtăși! 🤣🤣🤣

– Un gând despre vinurile de Dealu Mare pe care ai fi încântat ca publicul să-l știe? 

Proiectul nostru The Great Hill Wine Bar, în care sunt exclusiv cramele din Dealu Mare, m-a învățat foarte multe lucruri despre vinurile din zona noastră. Din fericire, cu toții suntem diferiți și zona noastră reușește să satisfacă absolut toate exigențele în materie de vinuri. Nu am avut niciun client la wine bar care să nu găsească un vin care să i se potrivească.

– Un sfat pentru turiștii la crame?

Fiecare turist trebuie să se hotărască ce caută. Dacă vrea exclusiv educație vini-viticolă, îi pot recomanda eu unde să meargă. Dacă vrea să descopere crame noi, la fel. Dacă vrea atmosferă frumoasă, identic. Iar dacă vrea toate cele de mai sus plus o experiență de neuitat, îl așteptăm la Gramofon Wine! 😊