Mai-iunie 2017: București, capitala gastronomiei și vinului

La sfârșitul lunii mai și începutul lui iunie 2017 are loc cea mai grozavă ofertă de evenimente cu gastronomie și vin derulată vreodată în România:

Publicitate
Excursii

– 25-28 mai, la ARCUB din Centrul Vechi au loc jurizările celor 1.600 de vinuri care se întrec pentru medaliile International Wine Contest Bucharest (IWCB);
– 27-28 mai, tot la ARCUB, cei interesați vor putea degusta (pe bază de rezervări prealabile confirmate) aceleași 1.600 de probe de la IWCB, în cadrul Openului Internațional de Vinuri de la București – un eveniment fără precedent în România;
– 27 mai, are loc (tot la Hanul Gabroveni) Festivalul Bloggurilor și Vinurilor – tot un eveniment în premieră, în care aproximativ 30 de influenceri online (specializați în gastronomie, vin, turism, modă, fotografie) își vor prezenta activitățile la câteva pahare din vinurile preferate de fiecare dintre ei – și se vor întâlni “live” cu cititorii;
– 7-8 iunie, la același ARCUB, se derulează primul Congres de Gastronomie și Vin din România – o adunare a profesioniștilor din domeniu și a comunicatorilor de profil care are ca scop crearea și răspândirea unui “Manifest pentru gastronomia tradițională”(vinul e inclus, firește) menit să ofere un minim ghid de bune practici și să conștientizeze atât pe ceilalți profesioniști din toată țara cât și publicul consumator cu privire la valoarea și oportunitățile reprezentate de acest tip de artă culinară.

În paralel cu toate aceste evenimente, timp de o lună, începând din 24 mai, peste 25 de restaurante bucureștene de diverse profiluri culinare, din diferite zone, vor promova către clientela lor, în ofertă specială, rețete tradiționale și vinuri românești.

Publicitate
IWCB

Audiența cumulată a acestei serii de evenimente, așa cum a fost ea calculată de către organizatori (Vinul.Ro, IWCB, GastroArt.ro, Rare Foods Services, cu sprijinul ARCUB și al partenerilor din HoReCa și din media) se ridică la peste 4 milioane de persoane care vor lua la cunoștință prin intermediul campaniei de comunicare despre valorile gastronomice și oenologice ale României și un număr de aproximativ 60.000 de persoane care vor întâlni nemijlocit această campanie, în localurile partenere.

La sfârșitul toamnei 2017, demersurile Vinul.Ro de redescoperire a gastronomiei tradiționale românești – în varianta ei reinterpretată, în respectul autenticității dar și al principiilor și tendințelor actuale – își vor găsi drumul către inimile celor interesați, sub forma albumului “Gastronomie românească de secol XXI”.

Fotografia din deschiderea acestui articol a fost realizată de Andreea Bogdan pentru proiectul „Gastronomie românească de secol XXI”