Iubitorii de roz – și mai ales de rose-uri – ar face bine să-și noteze în calendar data de luni, 14 mai, de la orele 19.00!
Zeci de vinuri rose proaspete și vioaie, de la crame de pe tot cuprinsul României, vor putea fi degustate cu această ocazie, într-o atmosferă de sărbătoare degajată.
La finalul unei zile grele pentru noi toți („când îi e greu voinicului”, cum spune înțelepciunea populară), vom organiza o petrecere care să ne facă întreaga săptămână care urmează mai ușoară: una cu rose-uri, inspirată din „fenomenul PINKnic” din Statele Unite (vezi imaginea de sus, preluată de la nypretty.com, care arată cam ce succes au asemenea evenimente la americani). Dar această petrecere este și o continuare a „Primăverii în rose” – serie de evenimente inițiate pe piața locală de către revista noastră (vezi slideshow-ul de mai jos, de la una dintre edițiile trecute).
Prilejurile de petrecere – de parcă am avea nevoie de așa ceva?!? – sunt două evenimente care au loc la Novotel în aceeași zi și pe care vi le recomandăm călduros: târgul Revino și cea de-a șasea ediție a Concursului național de vinuri rose (fost „Centura rose”), în care 16 vinuri calificate de către organizatori în finală, după degustări și dezbateri care au durat câteva luni, se vor întrece pentru titlul de „cel mai bun rose”.
Petrecerea în roz va oferi participanților posibilitatea de a degusta câteva zeci de vinuri de rose – între care și cele participante la finala Concursului organizat de Răzvan Stoenescu de la Vin2.Ro, Iulian Grigorescu de la PistoaneBaricate.ro și Laurențiu Horodnic de la Oenolog.ro – și de a socializa în jurul unui bufet asortat, pe muzică bună. Evident, codul vestimentar va trebui să includă cel puțin un element roz. Prețul biletului la party este de 130 lei / persoană în perioada de PRESALE (până în data de 7 mai) și 160 lei după această perioadă – rezervările în avans fiind insistent recomandate (mail la cezar @vinul.ro). ATENȚIE! Numărul de locuri fiind limitat, vor fi puse în vânzare în total numai 66 de bilete.
Așa cum am mai scris și spus cu alte ocazii, Vinul.Ro a decis să fie partener media al Concursului pentru că ne-a plăcut această inițiativă pornită „de jos în sus” – adică de la un grup de consumatori entuziaști – și am considerat că merită să fie luată în serios. Deja mulți proprietari de restaurante și magazine specializate își orientează oferta și în funcție de rezultatele evaluărilor de la Concursul de rose-uri (e bine să știți că jurații care aleg câștigătorul sunt oenologi, somelieri, degustători autorizați, proprietari de crame și bloggeri ori jurnaliști specializați). Concursul de rose-uri se bucură anul acesta de susținerea unor branduri importante implicate în fenomenul producției și comercializării vinului: Sodinal, Selgros România și Aqua Carpatica.
Un scurt film de la Concursul de rose-uri de anul trecut puteți vedea aici: