Construirea unui forum pentru dezbateri și prezentări interdisciplinare care să inventarieze și să clarifice sursele gastronomiei românești din care să ia naștere un brand de țară a fost unul dintre scopurile platformei We Are Romania / YOU ARE WELCOME încă de la începutul activității, odată cu crearea seriei de conferințe „Gastronomia – cu bune, cu rele / Cine mănâncă împreună, rămâne împreună” (septembrie 2024). La jumătate de an după debut, încercăm un mic bilanț de etapă.
O analiză interdisciplinară a imaginii de țară bazată pe gastronomie
Din toamna lui 2024, la conferințele “Gastronomia – cu bune, cu rele / Cine mănâncă împreună rămâne împreună” organizate la restaurantul La Mama – Clubul Țăranului Român din Capitală, am creat cadrul în care, lunar, specialiști din diferite domenii (producție de alimente destinate HoReCa sau marelui retail; literatură și arte; istorie și antropologie; marketing și advertising; jurnalism și comunicare în social media etc) se întâlnesc pentru a discuta între ei și cu publicul larg interesat.
În cadrul acestor conferințe, au fost luate în evidență și dezbătute public date privind: amprenta celor 3 mari imperii din zonă și influențele multietnice mai mici, datorate contactelor prelungite cu o sumedenie de popoare care au interacționat pe acest teritoriu; trendurile internaționale; impactul modernității globale și al generației digitale asupra gastronomiei românești actuale; identități locale distincte existente în cadrul mai larg numit generic “gastronomie românească” (Oltenia, Dobrogea); amprenta lăsată de gastronomie în cultura românească (literatură, muzică, arte).
Scopul? Realizarea unui Ghid de bune practici și a unui „dosar de creație” pentru brandul de țară
Prioritățile oligatorii în crearea unui brief – a unui rezumat – de creație pentru un viitor brand de țară din punct de vedere al specialiștilor în comunicare publică constituie demersul intelectual avut în vedere în urma acestor conferințe, urmând apoi conturarea unui plan de acțiuni (evenimente, campanii de comunicare, alte activități) care să promoveze acest brand de țară.
Imagini și detalii despre conferințele We Are Romania / YOU ARE WELCOME intitulate “Gastronomia – cu bune, cu rele / Cine mănâncă împreună, rămâne împreună” sunt disponibile pe pagina de Facebook a proiectului (în general în limba română).