„La mulți ani!” proiectului Supervinuri.ro, pus zilele trecute în operă de către echipa Agrointeligenta.ro, sub bagheta managerului de proiect Cristi Grețcu (de data asta, și în ipostaza de editorialist, nu doar om de spectacol la Divertis și Distractis)!
Sincer, mi-ar fi plăcut să le fac această urare în mod colegial (așa cum am mai făcut-o și altor inițiative de gen), dar se pare că nu am cum, deoarece ei sunt de părere că „până acum nu a existat niciun proiect media care să-și propună (măcar) să vorbească omului obișnuit despre vinuri, crame și podgorii (…). Nu existat o platformă de comunicare în care opiniile, informațiile, sfaturile, experiența celor care fac struguri, îi procesează și mai apoi rafinează vinul să fie găzduite inteligent și eficient”.
Sigur, astea sunt afirmații pe care le dezmoștenește cu o nepăsătoare brutalizare a logicii, imediat mai jos, chiar autorul lor, Vlad Macovei: „presa de vin (cum sună asta…) s-a mișcat până acum între niște note de degustare, ceva pairing și PR. Și foarte multe păreria”. Cum o fi posibil ca ceva care „nu a existat” să se fi „mișcat”, mă depășește… dar e părerea omului și, cu siguranță, e îndreptățit să aibă una, sau chiar mai multe, fie ele și contrare – deși lui „părerile” i se par ceva… criticabil, din câte înțeleg citindu-l mai sus.
Așadar – deși Vinul.Ro nu se ridică, aparent, la nivelul perceptibil de către radarul Supervinuri.ro ca o inițiativă media despre vinuri (și / sau nu prestăm suficient de „inteligent și eficient” după standardele lor), astfel încât să fim vrednici să ne considere colegi – le fac, totuși, urarea de bine în calitate de simplu cititor, observator al pieței de profil. Sper să o primească măcar așa. Și mai sper că clienții pe care îi vizează să nu le sesizeze scăpările de informare și de logică (dacă totuși au fost convinși că e un proiect bun și merită să „se bage”, pot vedea aici cine sunt cei de la Supervinuri).
Pentru cei interesați, potrivit fondatorului, Vlad Macovei, proiectul Supervinuri.ro are ca obiective (am spicuit eu) „să comunice plăcut și frumos cu cei care sunt sau vor să devină iubitori de vin și să ofere un schimb de idei și informații pentru profesioniștii din vin și viticultură. Dacă ne ținem de plan asta înseamnă că vom deveni proiectul media de vin și viticultură cu cea mai mare audiență (…). Campanii de comunicare, promovarea vinurilor românești, un milion de afișăriîn maxim un an și televiziune social-media de vin și viticultură”.
Pentru cei interesați de Vinul.Ro – chiar dacă informațiile nu sunt aduse la zi (să fim iertați, nu eram chiar pregătiți să trebuiască să dovedim că existăm) – un articol care poate fi găsit ușor și cu Google: „13 ani despre vin, nouA? ani online și 7 ani de reviste tipărite. Vinul.Ro”. De atunci au mai trecut trei ani!
Și, ca să nu ratez o ocazie să ne mai promovăm (poate așa o să afle mai multă lume că existăm), am plăcerea să vă anunț că în cel mult 2 săptămâni va apărea pe piață volumul „Gastronomie românească în secolul XXI”, urmare a unui demers de recuperare și punere în valoare a tradițiilor culinare autohtone din care a făcut parte și primul Congres național de gastronomie și vinuri din România, la care Vinul.Ro a fost inițiator. Și care s-a soldat și cu un Manifest interesant de citit (părerea mea).
Dincolo de toate astea, mai precizez doar că am speranța că lucrurile, în cazul Supervinurilor, nu vor ajunge așa cum spune fostul nostru coleg Radu Rizea într-un articol publicat la ei: „Lumea vinului nostru pare a fi devenit cea mai mare aglomerație de mici dumnezei din lume. Nicăieri nu mai găsești atâta lipsă de solidaritate”.