Vernisajul Vinului – ”Revelații divine” într-un regal al vinurilor moldovenești

Palatul Republicii din Chișinău a găzduit vineri, 14 decembrie, ediția de iarnă a Vernisajului Vinului.  Un eveniment de tradiție, ajuns deja la a XV-a ediție, vernisajul reunește de două ori pe an cramele din Moldova și pasionații de vin de pretutindeni.  Grandioasa clădire i-a primit cu un decor magic pe sutele de participanți veniți din Republica Moldova, dar și de peste hotare special pentru seara de gală. Au fost prezenți 66 de producători locali de vinuri și divinuri, reuniți sub brandul de țară ”Wine of Moldova, a Legend Alive”.

Trei săli, 250 de etichete – o experiență senzorială de excepție

Sala mare,pe scena căreia s-au decernat și premiile, a reunit marii producători 

Ediția jubiliară a Vernisajului fost denumită generic ”Iarna revelațiilor divine”, iar punctul culminant a fost decernarea premiilor. Timp de câteva ore, sălile unde au putut fi savurate cele mai alese vinuri și divinuri s-au dovedit neîncăpătoare pentru pasionații dornici să deguste pentru a-și desemna favoritele. Producătorii mari au avut la dispoziție sala mare a Palatului, producătorii mici au putut fi găsiți în hol, iar producătorii de divinuri au ocupat sala mică. Un tur complet al celor trei săli le-a oferit invitaților o experiență senzorială de excepție și o seară ”divină”, în ton cu sloganul Vernisajului.

Cricova, Fautor și Barza Albă, marii câștigători ai serii

În premieră anul acesta, vizitatorii au avut ocazia să își evalueze vinul preferat exclusiv prin intermediul unei platforme digitale, unde s-au putut înregistra și vota până la finalul serii. Au fost votate cel mai bun vin roșu, cel mai bun spumant și cel mai bun divin, o secțiune specială, în premieră. Din cele peste 250 de etichete care au putut fi degustate, în topul preferințelor au fost: vinul roșu Negre 2016 de la Fautor (un cupaj din Fetească Neagră și Rară Neagră), spumantul Pinot Meunier de la Cricova și divinul Barza Albă – Speranța XO, de 9 ani.

Vinul moldovenesc, tot mai apreciat pe piața locală și globală

Evenimentul, organizat de două ori pe an de Oficiul Naționalal Viei și Vinului (ONVV) se bucură de succes în rândurile moldovenilor și nu numai și reușește să atragă sute de pasionați de vin și profesioniști în domeniu. Acest lucru arată că scopul principal al organizării sale, promovarea vinului autohton de calitate pe piața locală și globală a fost atins, iar vinurile moldovenești sunt tot mai apreciate. După cum s-a dovedit și la ediția din sezonul acesta, publicul este informat și din ce în ce mai mulți nu sunt doar simpli consumatori, ci sunt dornici să intre în contact cu cramele producătoare și să fie la curent cu noutățile pe care acestea le aduc.