Nu e poantă! După Sfântul Cinci pentru studenți, Gramofon Wine lansează Vin’ la toamnă și Divinul zece

“Poți să scoți omul de la catedră, dar se pare că e imposibil să scoți catedra din om” – așa ar suna, în cheie amuzantă, o constatare privitoare la antreprenorul Marcel Vulpoi, de la Gramofon Wine, din Dealu Mare. Cadru didactic universitar al ASE București (și om de afaceri în domeniul consultanței fiscale și financiare – VTM), Vulpoi a scos, recent, primul “vin studențesc”, produs pentru comunitatea online StudentNews.info și intitulat “Sfântul cinci” (aluzia la nota necesară pentru trecerea examenelor e evidentă). Ei bine, nu s-a oprit aici: crama unde el este co-acționar, alături de fondatorul Marcel Pascu, lansează acum “Divinul zece” și “Vin la toamnă”. Evident, asemenea nume neobișnuite merită o discuție – pe care o regăsiți în continuare – mai ales că Vulpoi e permanent pus pe glumă și totodată un interlocutor “proaspăt și reconfortant”, cumva atipic față de profilul obișnuit al industriei vinului de la noi.

Publicitate
IPPU

Ideea a venit de la SudentNews.info, continuarea de la un cititor de Facebook

– Domnule profesor – că nici nu știu cum să mă adresez în contextul de față – prima dată v-ați poziționat la mijloc, acum ocupați și extremele intervalului de notare. Nu vă mai săturați să dați note, sau cum? De unde până unde asemenea nume? Au ele legătură și cu calitatea vinurilor din sticle – Divinul zece e pentru premianți, iar Vin’ la toamnă e vreo pedeapsă?

Dragă Cezar (era să-ți spun “domnule student”), așa cum am spus și în postarea de lansare a vinului, studenții de astăzi vor ajunge curând oameni MARI și vor bea vinuri din ce în ce mai bune. Așa că, ne-am spus: de ce nu ar începe devreme cu vinuri bune? Ideea acestui vin a venit de la partenerii noștri de la studentnews.info, cea mai mare platformă de studenți din România, la un pahar de vin, evident. Inițial, am lansat trei vinuri: un alb (Sauvignon Blanc), un roze (Merlot) și un roșu (Merlot). Ulterior, văzând impactul în rândul comunităților studențești și nu numai, am decis să completăm gama Sfântul Cinci cu două vinuri, unul pentru “premianți” – Divinul zece (Fetească neagră dulce) și unul pentru cei pe care îi lovește restanța – Vin’ la toamnă (Dry Muscat). Mărturisesc că numele celui de-al doilea vin a fost preluat dintr-un comment la postarea de pe Facebookul tău, motiv pentru care sunt bun de cinste către tine și mai ales către domnul Alexandru Mihai Ghenie, pe care nu am avut încă plăcerea să îl cunosc. 😊 

Publicitate
Domeniul Bogdan

Există categorii importante de potențiali clienți cărora nicio cramă nu le transmite vreun mesaj

– Mai beau studenții vin? Cred că lumea s-a schimbat de când am populat noi căminele, iar atunci la modă era Busuioaca demidulce, Cabernetul Ausbruch dulce și – la șprițarii competiționali – “bănuții” de la Jidvei.

Ai uitat să menționezi faptul că, atunci când populam noi căminele, aceste vinuri “mergeau bine” cu cola sau sprite. Așa cum am mai spus de câteva ori, majoritatea cramelor promovează vinul ca și cum ar fi o chestie de mare fiță, adresată unei categorii demiurgice de consumatori. Ah, bine, toate cramele fac și vin la 15-20 de lei sau bag–in–box-uri, dar despre ele nu vorbesc niciodată. În toată această filosofie, din punct de vedere al producătorilor de vin există două categorii de consumatori: cunoscători și consumatori. Tocmai din acest motiv există categorii importante de potențiali clienți cărora nimeni nu le transmite niciun mesaj. Tinerii studenți, viitorii consumatori de mâine, sunt un bun exemplu. Noi, la Gramofon, încercăm să demonstrăm că putem face un vin bun, la un preț corect (din struguri doar 😊😊😊) care să poată bucura deopotrivă și tinerii din ziua de astăzi care vor să descopere vinuri bune, dar și pe cei care “se pricep”.

Lansarea vinurilor studențești a stârnit un interes deosebit de mare

– O să vedem vinurile astea la cârciumile de lângă campusuri sau în marele retail?

Proiectul nostru a început pe palierul “haideți să ne simțim bine”, iar ulterior lucrurile au luat o turnură extrem de serioasă, reach-ul postării de lansare fiind 100.000 de persoane, la primul Giveaway înscriindu-se peste 1.500 de persoane, motiv pentru care ne gândim foarte serios la o extindere a planurilor inițiale. Mulți studenți au întrebat când va apărea în magazine și “cârciumi”, noi analizând în prezent și această opțiune foarte atent.

Pentru studenți, Gramofon Wine acoperă toată gama – de la sec la dulce

– Descrieți puțin cum miros și cum sunt la gust, să știe studentul înainte să scoată din buzunar banii greu câștigați de părinți?

Ne ținem de filosofia noastră – să ne putem uita în ochii clienților care ne beau vinul, spune Marcel Vulpoi. El a primit numeroase mesaje de la oameni trecuți de prima tinereți care au încercat “vinurile studențești”

Atunci când vorbim de calitatea vinurilor, ne ținem de filosofia cramei noastre: este un vin pe care-l bem uitându-ne în ochii clienților. Nu am făcut rabat la calitate doar pentru că, cel puțin teoretic, ne adresăm unei categorii mai puțin cunoscătoare. Cât despre “banii greu câștigați de părinți”, vreau să îți dau o statistică oferită de partenerii de la studentnews.info: circa 25% din studenți au deja un job din timpul facultății, iar acest procent este în creștere. Așadar, pentru mulți sunt bani câștigați de ei, și de aceea vor “value for money”. Prin cele cinci vinuri adresate studenților ne asigurăm că avem o paletă completă, de la sec, demisec până la dulce, câte unul pentru fiecare gust sau dispoziție (Divinul Zece e dulce, iar Vin’ la toamnă e sec rău 😊).

– Apropos de bani, ce putere de cumpărare, ce obiceiuri de consum (de vin) credeți că are “Selecționata Under 25”, “tineret – mânia țării”, cum apărea parcă în Cațavencu pe vremuri? E tineretul (pre)dispus la vin, unde îl consumă, cum credeți că îl înțelege și ce tip de mesaj îl mișcă? O descriere a publicului țintă, dacă pot spune așa…

“Selecționata under 25”, față de noi, a crescut cu o mentalitate asemănătoare cu a noastră, diferența fiind aceea că ei sunt ceva mai nerăbdători. Acesta este motivul pentru care unii încep să lucreze de la 16 ani sau găsesc summer-joburi și încearcă să fie din ce în ce mai independenți. Haide să mergem împreună să vezi ce petreceri organizează și cât cheltuiesc tinerii într-o seară. Evident că mulți sunt “ajutați” și de părinți, dar ce vină au ei că părinții noștri nu au avut bani? 😊

 – Vorbim puțin și despre prețuri, în cazul ăsta?

Cel mai ieftin vin, cum era de așteptat, este Vin’ la toamnă, un Dry Muscat de 20 de lei, iar cel mai mare preț este de 40 de lei pe sticlă, Sfântul Cinci – Merlot sec. Cineva a scris un comment cum că prețurile nu ar fi tocmai studențești, iar un student i-a răspuns: “Decât o sticlă de vin de 15 lei și o cola de 10 lei la 2 litri, mai bine un vin bun la 30 de lei”. 

Promovarea vinurilor studențești se face online, dar ar putea ajunge și în wine bar-ul The Great Hill

– Unde și cum o să promovați vinurile astea studențești? De curând, site-ul TimesNewRoman a făcut o poantă care ne-a distrat pe mulți: cică a apărut “somelierul săracilor”, care poate vorbi 6 ore despre Babanu’. O să vedem cumva “somelierii de campus, care-ți dau să bei de-un Sfânt cinci sau de Divinul zece”?

Aceste vinuri sunt promovate în primul rând în mediul online, pe pagina de Facebook și Instagram studentnews.info, precum și pe multe alte grupuri unde se găsesc tinerii. Spre surprinderea mea, însă, am primit foarte multe mesaje de la oameni trecuți bine de prima tinerețe, care au cumpărat una sau mai multe sticle de Sfântul Cinci pentru a-și aduce aminte de tinerețe. 😊

– Ce loc au vinurile astea în portofoliul Gramofon Wine? Dar în meniul wine bar-ului pe care l-ai fondat în Cotroceni – The Great Hill?

Sincer să fiu, habar nu am! Am început acest demers din dorința de a ne adresa unei categorii ignorate de majoritatea producătorilor de vin si vom continua cu o componentă de educare a studenților asupra consumului responsabil de vinuri bune, iar apoi ne vom adapta din mers, în funcție de feed-back.