Aproximativ 16.000 de sticle recomandate de revista noastră prin punctaje au plecat din crame în cadrul primelor două etape ale proiectului “Auchan și Vinul.ro vă recomandă!”, realizat la inițiativa și medierea consultantului independent de vânzări Marius Dinu și care a debutat în luna august 2019. Alte aproximativ 30.000 de alte sticle urmează să facă același lucru până la finalul anului în curs, în cadrul unui proiect similar realizat împreună cu o companie specializată în cadouri corporatiste și individuale.
Punctele Vinul.ro vând vinul! În retail, în HoReCa și oriunde consumatorul are ocazia să le vadă și să se orienteze după ele. De aceea este important ca producătorii să le afișeze pe sticle! Deoarece consumatorii se orientează după ele.
Revista noastră are în discuție și alte parteneriate cu mari retaileri internaționali prezenți pe piața din România – iar aceste parteneriate urmează să se concretizeze în cifre de vânzare tot mai mari. Aceste cifre constituie dovada limpede că argumentul calității certificate – vizibil – în mod independent și profesionist este unul care vinde. Dincolo de marii retaileri, punctele Vinul.ro devin relevante și pentru clienții de wine shop-uri și wine baruri. În general, consumatorii de vin, odată expuși la aceste repere valorice tind să se orienteze după ele.
Orice vânzător își laudă marfa. Dar mai credibile sunt recomandările independente
Nu doar consumatorul final are nevoie de repere și certificări calitative, ci și toți profesioniștii de pe lanțul comercial, cei care fac selecții de portofolii întregi. Și care decid ce etichete prezintă clientelei specifice.
Iar beneficiul direct, de vânzări, este doar unul dintre motivele pentru care credem că producătorii de vin trebuie să apeleze permanent la evaluarea independentă și credibilă a produselor.
* În urma colaborării de până acum cu retailerii, am observat un aspect care merită luat în considerație: pe baza punctajelor furnizate de Vinul.ro, achizitorii încep să-și facă propriile ierarhii cu privire la valoarea cramelor (fac media punctajelor obținute și stabilesc astfel care crame sunt mai “de încredere”). E de prisos să mai subliniem suplimentar cât de valoros poate fi un brand de vin care ajunge astfel să ocupe un loc “top of mind” în impresiile și deciziile partenerilor de afaceri.
Un alt rezultat benefic al evaluărilor independente poate fi obținut încă înainte de îmbuteliere și de începerea demersurilor de vânzare: încadrarea corectă a diferitelor vinuri pe game, identificarea argumentelor valide pentru promovare, stabilirea unor prețuri care să conducă la succes în piața tot mai competitivă din România și nu numai.
Punctajele afișate pe sticlă: credibilitate și vizibilitate
Comisiile de evaluare Vinul.ro – formate din colective de profesioniști ai vinului de pe diverse canale și segmente comerciale – însumează o experiență amplă și oferă o judecată fără miză personală: aceste comisii jurizează „în blind” zeci de vinuri, provenind de la diverși producători, astfel încât subiectivismul legat de un producător sau altul este eliminat. Desigur că nu elimină importanța sau autoritatea specialiștilor fiecărei crame, dar o completează cu o nouă dimensiune – și anume o perspectivă lărgită.
Însemnele (bulinele autocolante cu punctaje) devin un “sigiliu de garanție” vizibil, suplimentar și mai ușor de înțeles față de cerințele hologramei DOC / IG și oferă oricărei sticle care le poartă “arme” în plus pentru atingerea succesului.
Pe măsură ce înaintăm în aceste parteneriate cu tot mai multe crame, vom folosi permanent rezultatele pentru a dezvolta noi reolații comerciale între producători și retailerii pe care îi ofertăm pentru colaborare. Având acces facil și actualizat la aceste date, ne va fi mai ușor să ajutăm cramele să vândă. În plus, le putem ajuta, prin resursele la care avem acces, și în diferite alte proiecte speciale care le-am putea crea împreună.
* Imaginea „bulinei” autocolante cu punctaj Vinul.ro din deschiderea acestui articol are doar un rol exemplificator – ea nu face parte din nicio evaluarea reală efectuată de comisiile de evaluare organizate de revista noastră