Wine Art Office aduce în România vinurile cramei Asconi

Crama Asconi intră pe piaţa românească în portofoliul importatorului Wine Art Office.  Crama Asconi are în proprietate peste 500 ha de vie în rod și, în prezent, o capacitate de producție de aproximativ 3,5 milioane de sticle anual şi este prezentă și în România cu gama Sol Negru, Ice Wine și Rezerva. Potrivit importatorului, vinurile au un raport calitate preț excelent, între 28-35 RON, fără TVA, per sticlă. În magazine specializate şi wine baruri ajung la 40-45 de lei, iar în restaurante sunt sub 100 de lei.

Un articol despre Crama Asconi am scris și aici, în călătoria noastră prin Republica Moldova.

Calitatea şi volumele constante, motivele pentru care Wine Art Office a ales Asconi

Marin Braga, proprietarul Wine Art Office, spune că a decis să importe vinurile cramei Asconi datorită calităţii acestora, dar şi a volumelor constante: “Ne-am bazat pe calitate, se pune mare accent pe tehnologie, pe dezvoltare, sunt investiţii constante şi continue pentru a menţine calitatea la standarde foarte înalte. Un alt motiv pentru care am ales această cramă este siguranţa de a avea o anumită cantitate tot timpul, continuitate. Sunt şi foarte versatile, sunt pe toate gusturile. Deja avem clienţi fideli unui anumit tip de vin şi refac constant comenzile”. În 2018 au fost aduse în România 20.000 de sticle, iar targetul pentru următorii 5 ani este de 500.000 de sticle.

Strategia pentru România este bazată pe creşterea brandului Sol Negru în HoReCa

Strategia pentru România este creșterea brandului Sol Negru pentru industria HoReCa iar, pe termen mediu și lung, crearea unei etichete personalizate pentru lanțurile de retail. Asconi are în portofoliu atât vinuri vândute sub brandul propriu (Sol Negru, Uneori, Rezerva), cât şi etichete private, realizate la comandă, în jur de 25 de clienţi. Vinăria produce la comandă orice fel de cupaj doreşte clientul, sub eticheta proprie.

Vinurile Sol Negru, printre cele mai populare ale vinăriei

Consumatorul va găși vinurile Asconi atât în restaurantele cu bucătărie urbană, cât și în cele mai sofisticate, gourmet sau cele cu fine-dining. În prezent, vinurile sunt listate atât în restaurante nou deschise cât și în câteva cu istorie culinară pe piață HoReCa din București. “Nu targetăm zona de restaurante cu preţuri mari, deoarece acum construim un brand awareness. Malbec şi Chardonnay au fost cele mai vândute în România anul trecut”, a adăugat Simona Mardale, consultant strategie și marketing, Wine Art Office. Investiţia în marketing şi PR depăşeşte 100.000 de euro în primul an. Se vor organiza o serie de evenimente de promovare, pe lângă participarea la târgurile şi festivalurile de profil.

Targetul este clientul tânăr, care cauta vinuri prietenoase

Simona Mardale spune ca ținta este clientul tânărcare își formează gusturile și caută vinuri prietenoase, atât la prețcât și la gust. “Targetăm clientul tânăr care a auzit de vinurile din Moldova, de vinurile cu un raport calitate preț foarte bun, vinuri proaspete și prietenoase dar în acelasi timp complexe . Strategia pe care am gândit-o a fost spre clienţii tineri, deschişi, care au auzit de vinuri din Moldova şi caută vinuri cu un raport calitate – preţ bun. Rose-ul de exemplu este prietenos pentru tineri, dar sunt şi vinuri care merg în restaurante cu gastronomie mai complexă. Am observat că un consumator tânăr înţelege screw cap-ul şi vom merge foarte mult şi pe vin la pahar”.

În 2018 au fost aduse în România 20.000 de sticle, iar cele mai populare au fost Malbec și Chardonnay

Tendinţele pe piaţa din România am observat că sunt vinurile albe fresh şi vinul rose”, a declarat proprietarul Anatolie Sîrbu, adăugând că nu crede în bag-in-box, deoarece crama Asconi preferă să se axeze pe calitate, nu pe volume foarte mari. “Calitate stabilă la un preţ bun, iar raportul să fie în favoarea consumatorului. Mie îmi place vinul care îi place consumatorului, mie îmi place vinul care se vinde, el dacă se vinde înseamnă că e un produs destul de bun”, a mai spus Sîrbu.

Crama Asconi: 500 de hectare plantate cu soiuri clasice europene, dar şi autohtone

Asconi a fost fondată în 1994 și este o afacere de familie. Fundamentul vinurilor Asconi este bazat pe soiuri clasice franțuzești – Chardonnay, Sauvignon Blanc, Muscat, Cabernet Sauvignon, Merlot, dar există plantate și soiuri speciale ca Riesling, Malbec, Pinot Noir și desigur soiurile autohtone regionale Fetească Albă, Fetească Neagră, Rară Neagră și Saperavi.

Anatolie Sîrbu, administratorul Asconi Winery:” Fondată în 1994, e bazată pe trei compartimente, agrar, oenologic şi turistic. Avem 504 hectare de viţă de vie, toată via este plantată din 2004, 2007, 2010, 2013. Soiurile de bază sunt cele clasice europene, în ultimii ani am mers şi pe soiuri autohtone. De bază sunt Cabernet, Merlot, Pinot Noir, Sauvignon Blanc, Muscat”.

Extindem via și până anul viitor vom planta 35-50 ha, avem deja achiziționați butasii. Apoi intenționăm să creștem organic și avem în vedere o dezvoltare anuală de 5-10 ha de butași plantați. Până la începutul lunii viitoare vom avea pregătite să își primească vinul și cele 21 de cisterne noi, cu un volum de 150.000 litri, achiziționate pentru a stoca vinul și a răspunde cererii la export în creștere”, a subliniat Ion Mereuță, vinificator Asconi.

Exporturile ajung la 95-98%, în 17 ţări

Asconi Winery exportă aproape toată producția de vin, procentul fiind de  95-98%, în 17 țări, inclusiv România.

“Sunt țări în care suntem prezenți permanent, având comenzi lunare și sunt țări din care primi  câteva comenzi anual, dar este un început. Acum exportăm în România, Cehia, Slovacia, Germania, Marea Britanie, țările baltice, Israel, Kenya, Nigeria, Tanzania, Statele Unite, China, Japonia, Australia, Polonia, Canada, Austria”, a declarat Anatolie Sîrbu, proprietar Asconi Winery. În ţări ca Cehia, SUA, China, Japonia, Marea Britanie avem distribuitori permanenţi care comandă continuu.

Wine of Moldova – un brand de ţară tot mai puternic

Vinul moldovenesc a devenit un brand de țară. Republica Moldova dispune de 112 mii ha de vița de vie, plantate cu peste 50 de tipuri de soiuri tehnice. Arealul viticol este repartizat în 3 regiuni vitivinicole istorice: Valul lui Traian (sud-vest), Ștefan Vodă (sud-est) și Codru (centru), destinate producerii vinurilor cu indicație geografică protejată. Viticultura Republicii Moldova corespunde tendințelor mondiale, cuprinzând soiuri de origine vest-europeană, caucaziană, dar și autohtonă. Arealul viticol constituie circa 112 mii ha plantate cu Vitis Vinifera, dintre care 70 % plantate cu soiuri albe (Rkatsiteli, Sauvignon Blanc, Chardonnay, Aligote, etc.), preponderent în zona Codru și 30% soiuri roșii (Cabernet Sauvignon, Merlot, Pinot Noir, Saperavi, etc.), specifice regiunilor de sud. Soiurile aromate ocupă 36 % din podgorii. Autenticitatea și unicitatea vinului moldovenesc este asigurat prin soiurile autohtone, care reprezintă 10% din suprafețe, printre care: Fetească Albă, Fetească Regală, Fetească Neagră, Rară Neagră, Plăvaie, Viorica etc.

Adelina Boboc, Creative Writer&Project Manager Vinul.ro