Cea mai veche companie de profil care exploatează suprafețe de viță de vie și vinifică în Denumirea de Origine Murfatlar la Cernavodă, Vinex Murfatlar, a atacat recent segmentul premium cu o gamă de vinuri redesenată și actualizată – Noblesse. Ce noutăți se ascund sub noile etichete, la nivel de produse și concept? Și cine sunt oamenii care semnează această inițiativă?
Potrivit proprietarului Vinex Murfatlar, din punct de vedere al prezentării vizuale, gama Noblesse a fost retoaletatã în conformitate cu cerințele segmentului de piațã în care evolueazã, pãstrând în același timp elemente de diferențiere și de poziționare premium (decupajul laser prin care se poate vedea prin etichetã – realizat la o finețe unicat în România, desenul menit sã sugereze dinamism, aplicații speciale care sã scoatã în evidențã anumite detalii).
Panait (Iota) Trantu se bucură deja de trei decenii de recunoaştere în lumea profesioniştilor vinului, în calitate de reprezentant al vechiului IAS Cernavodă şi apoi în cea de fondator proprietar al companiei Vinex Murfatlar, care a furnizat ani la rând vinuri bune, în vrac, la preț competitive, pentru multe crame din țară care nu aveau norocul să funcționeze într-o zonă cu productivități asemănătoare. El este, de asemenea, unul dintre cei care au promovat regiunea în ochii unor investitori pe care i-a ademenit şi pe care apoi ia ajutat să-şi realizeze propriile businessuri de vinificație în zonă, sporind astfel atractivitatea, diversitatea şi prestigiul zonei până la punctul în care Cernavodă a devenit un obiectiv important pe harta enoturistică a zonei. El a fost cel care a girat, cu numele său, ambițiile premium exprimate prin eticheta Noblesse şi tot el este cel care a decis restilizarea vizuală şi conceptuală a acestei game de vinuri.
„Cred foarte mult în potențialul Murfatlarului de a da naştere nu doar unor vinuri echilibrate şi accesibile ca raport preț / calitate, ci şi unor vârfuri calitative care să impresioneze consumatorii pretențioşi din toată țara şi chiar din afară. Am conceput gama Noblesse ca să reflecte, în ochii consumatorilor, atât stadiul actual al experienței de 30 de ani pe care eu personal şi noi, ca firmă am dobândit-o în zonă, cât şi acest potențial deosebit al podgoriei”, spune Panait Trantu, care insistă să precizeze că Noblesse reprezintă doar prezentul, şi că în viitor din crama sa vor ieşi vinuri şi mai valoroase, pe măsură ce investițiile preconizate vor ajunge la maturitate.
Dacă pe partea de administrare a businessului Vinex Murfatlar, Panait Trantu se bizuie şi îşi pregăteşte succesorul în persoana fiicei sale, Dana Caceandone (în fotografie, alături de el), pe partea de vinificație l-a cooptat în echipă pe unul dintre cei mai experimentați tineri cu activitate relevantă în zonă, Ionuț Rădulescu. Acesta a semnat personal, dar şi sub influența şi îndrumarea unuia dintre cei mai cunoscuți winemakeri români ai tuturor timpurilor, Răzvan Macici vinurile „de linie” şi „de top” ale colosului Murfatlar SA şi ale cramei-boutique M1. Atelier, jalonând astfel reperele de seriozitate şi dorință de autodepăşire ale unei evoluții profesionale cu care nu mulți enologi români se pot lăuda. La Vinex Murfatlar, Ionuț Rădulescu e responsabil pentru procesele de vinificație primară, coordonarea şi supravegherea proceselor tehnologice, realizarea de cupaje, decizia corecțiilor aplicate vinurilor în diferite stadii de producție, coordonarea echipei de lucrători din cramă, pregătirea loturilor pentru îmbuteliere şi îmbutelierea propriu-zisă.
Text: Cezar Ioan
Foto: Daniel Dincă