Vinurile “Hanul boieresc” de la Penny Market – o selecție calitativă de mare impact, pe baza punctelor Vinul.ro

Cel mai recent proiect dedicat promovării vânzării vinurilor de calitate din România în care este implicată echipa Vinul.ro a ajuns pe rafturile a peste 250 de magazine Penny Market din întreaga țară începând din a doua jumătate a lunii martie 2020 (le regăsiți online aici). E vorba despre o colecție formată momentan din 9 vinuri și numită “Hanul boieresc”  în care sticlele poartă pe etichete punctajele acordate în urma evaluărilor calitative efectuate de către comisiile organizate de Vinul.ro. 

Publicitate
Oprisor

Dincolo de comisiile de evaluare, formate din profesioniști cu recunoaștere (găsiți la noi pe site componența ultimei comisii, spre exemplificare), unul dintre profesioniștii determinanți în cadrul acestui proiect a fost consultantul independent de management și vânzări Marius Dinu – cu care echipa noastră a mai dezvoltat și proiectul vinurilor recomandate din Auchan, din 2019 – și despre care am mai scris aici.

“Hanul boieresc” – o marcă proprie care promovează cramele furnizoare? Surprinzător, DA!

Punctele Vinul.ro sunt acordate pe loturi de îmbuteliere și fac parte integrantă din etichetele produselor (realizate, în majoritate, de către partenerii noștri de la IPPU Packaging), la fel ca și însemnele cramelor producătoare

Zeci de mii de sticle au ponit de la cramele furnizoare către consumatori în baza selecției făcute de către retailer dintre vinurile recomandate de comisiile Vinul.ro. Aceste recomandări sunt exprimate prin punctaje peste 80 (maximul calitativ posibil fiind 100 puncte) și care sunt afișate la vedere pe etichete. Detalii despre modul de derulare a evaluărilor găsiți la noi pe site. Un element foarte important în cadrul acestui proiect – dincolo de calitatea comunicată prin puncte – este faptul că etichetele frontale lasă un spațiu generos pentru însemnele cramelor furnizoare, lucru de natură să ajute la promovarea acestora. Ideea a fost îmbrățișată de Penny Market și pusă în operă printr-un design atractiv – iar din acest punct de vedere retailerul merită chiar mai multe cuvinte de laudă decât pot eu scrie aici – mai ales că e vorba de o premieră și în chestiunea asta.

Publicitate
Oprisor

Vreau să menționez că – la fel ca și în cazul bulinelor autocolante cu Premiile de excelență Vinul.ro și cele cu punctajele Vinul.ro – etichetele pentru gama Hanul boieresc au fost realizate în proporție covârșitoare de către partenerii noștri de la IPPU Packaging, producător de etichete autoadezive care s-a implicat foarte mult în ultimii ani în dezvoltarea pieței de profil din România, implementând în țară tehnologii inovatoare pe plan internațional.

Punctajele Vinul.ro aduc certitudini pentru consumatori: vinurile nu sunt doar semnalizate, ci permanent actualizate și reevaluate

Având în vedere ansamblul complex de trăsături care definesc vinul – după origine, soi și cramă, și ținând seama de diversitatea enormă a ofertei disponibile – simplificarea alegerii, prin indicarea unui punctaj, este un serviciu cu valoare adăugată certă pentru cumpărători. 

O altă asigurare pentru aceștia este faptul că punctajele sunt acordate strict pe loturi, și nu pe întreaga producție a unei crame – și, de fiecare dată când un lot se epuizează și se face o nouă îmbuteliere, vinul este reevaluat. Dacă nu primește punctaj peste 80, dispare din selecție, lăsând loc altui produs sau altei crame.

Idei proaspete de marketing al vinului, pornite din responsabilitate și vizând un impact semnificativ

S-au scurs 18 ani de când Vinul.ro – sub diverse denumiri și în diverse componențe ale echipei – continuă să contribuie la creșterea pieței de vin. Este o onoare, o oportunitate și o responsabilitate deosebită pentru noi și pentru partenerii care au participat la evaluări să fim parte a acestui proiect ambițios al retailerului Penny Market. 

Vom continua să acționăm pentru educarea publicul larg și pentru a oferi profesioniștilor din domeniu idei noi și utile, care să promoveze consumul bazat pe calitățile reale ale vinurilor. Tocmai de aceea credem că lansarea acestei mărci proprii – de o asemenea anvergură namaiîntâlnită în România până acum (prin volumele implicate și prin distribuția națională) – constituie un moment de mare impact pentru întreaga piață de profil, care va da prilejul unei dezvoltări viitoare* de noi proiecte inovative.

* De exemplu, chiar și această gamă “Hanul boieresc” este una dinamică, în curs de dezvoltare permanent – în momentul de față echipa Vinul.ro organizând o evaluare de vinuri efervescente din toate categoriile și una pe noi vinuri din soiuri autohtone (în 24 martie).